Polskie Pokolenie Milenium ceni własny styl

1 561

O tym, jakie są najważniejsze różnice między pokoleniem Y np. w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Indiach czy Brazylii pod względem preferowanych marek, mówi Mattias Behrer, współautor bestsellera „How Cool Brands Stay Hot”.

W „How Cool Brands Stay Hot” wykorzystaliśmy model CRUSH opracowany jako uniwersalne podsumowanie tych elementów, które są ważne w markach dla generacji Y na całym świecie. W rzeczywistości zaobserwować można pewne lokalne wariacje i drobne różnice.

Polskie Pokolenie Milenium ceni te marki, które emanują energią, podobnie jak inne generacje Y z całego świata lubi marki, które są świeże, mają własny styl. Takie brandy pozwalają im poczuć się szczęśliwymi. Dla polskich przedstawicieli generacji Y wartości te są nawet ważniejsze niż w podobnych grupach z innych krajów. Polacy są natomiast mniej zainteresowani tym, aby marki gwarantowały poczucie bezpie­czeństwa. Z kolei w Stanach Zjednoczonych pokolenie to wykazuje większą wrażliwość na świeżość marek – członkowie tego pokolenia chcą być zaskakiwani.

W Rosji zaś ważny jest zarówno wysoki status, jak i nieposzlakowana reputacja oraz zaangażowanie społeczne. Mniejsze znaczenie ma autentyczność. Natomiast na rynku chińskim autentyczność jest kluczową cechą, powiązaną wręcz z duchowością. Cenione są również marki międzynarodowe. Podobna sytuacja ma miejsce w Indiach, ponadto bardziej niż w innych regionach cenione są tam luksus i przepych, natomiast nieposzlakowana reputacja nie jest aż tak ważna. Zaś dla generacji Y w Brazylii ważnymi czynnikami są zaangażowanie w ekologię, zdrowie i bezpieczeństwo.

:: ::

Wywiad z Mattiasem Behrerem, senior vice presidentem i general managerem w MTV North Europe & MTV International Property Marketing, można przeczytać w wakacyjnym wydaniu „Briefu”, który wkrótce ukaże się na rynku. 

 

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };