...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poznań przyciąga maturzystów

Po raz kolejny miasto będzie zachęcać maturzystów z różnych stron Polski do studiowania na poznańskich uczelniach. W ramach kampanii "Poznań Przyciąga" poznaniacy odwiedzą 50 szkół ponadgimnazjalnych i spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów. 

Przedstawiciele Poznania odwiedzą 27 miast położonych w 7 województwach, by zachęcić maturzystów do studiowania na poznańskich uczelniach.

– Obecnie w Poznaniu studiuje ok. 114 tys. studentów, którzy wiele wnoszą do miasta; tworzą jego atmosferę i dynamikę, stanowią również dużą grupę konsumentów i budują kapitał społeczny naszego miasta – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Zależy nam, aby przyciągać i zatrzymywać w Poznaniu młode talenty, aby mogły tu realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe. Mamy nadzieję, że przynajmniej część studentów zamieszka w Poznaniu na stałe. Nasze miasto ma im wiele do zaoferowania: ma najniższą stopę bezrobocia w Polsce, możliwości zatrudnienia w dużych międzynarodowych firmach, a także doskonałe warunki do rozwijania innowacyjnych biznesów.

Każda wizyta w szkole trwa 45 minut i składa się z dwóch części. Pierwsza to rozmowa z maturzystami, w  drugiej prelegenci opowiadają uczniom o swoich studiach i o tym, jak im się żyje w Poznaniu.

– Zależy nam na tym, by wizyty nie były nudne – podkreśla Andrzej Kozdęba, bloger i przedsiębiorca prowadzący spotkania w szkołach. – Wykorzystujemy prezentacje wideo, filmy w technologii rzeczywistości wirtualnej, staramy się zaktywizować maturzystów. Zdarza się, że przychodzą po prezentacji i przyznają, że Poznań jest fajny i jednak będą tu studiować, choć wcześniej nie brali tego pod uwagę

W spotkaniach z młodzieżą wezmą też udział młodzi ludzie sukcesu z Poznania, przedstawiciele biznesu, kultury i nauki, którzy opowiedzą swoją historię.

To oni są naszymi najlepszymi ambasadorami- mówi Anna Wawdysz, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta UMP, który realizuje kampanię. – Cieszymy się, że tak wiele młodych, ciekawych, ambitnych i przedsiębiorczych osób wspiera naszą akcję. Oni najlepiej na swoim przykładzie udowadniają, że w Poznaniu można się  realizować.

W szkołach pojawią się m.in. blogerzy: Maciej Mazurek „Zuch” („ZUCH.media”), Dorota Indycka („Kuchenne szaleństwa”) i Maciej Blatkiewicz („Maciej je”), twórcy i managerowie znanych portali: Jakub Sobczak (PolakPotrafi.pl), Kamil Biegański (mome.pl), Tomek Jabłoński (qpony.pl). Uczniów zachęcać będą też: Daga Gregorowicz  z zespołu Dagadana, Magda Przybył z Polskiej Akademii Nauk, i Agnieszka Rojewska, baristka, Brisman

Całą akcję będzie na swoim kanale relacjonował Robert Kołodziejczyk (RobSon), youtuber, którego filmy ogląda średnio 125 tysięcy odbiorców, głównie nastolatków.

– To ludzie w moim wieku, którzy często nie wiedzą, co dokładnie chcą robić w życiu – mówi Robert Kołodziejczyk. – Znam te dylematy, mam te same problemy i chciałbym zainteresować ich studiami w Poznaniu, pokazać im, że to miasto jest spoko. Studiuje tu moja siostra, ja też znalazłem coś dla siebie, jest w czym wybierać.

Wizyty w szkołach potrwają do połowy listopada. W ich trakcie uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej ich preferencji studiowania i wezmą udział w konkursie „Weekend w Poznaniu”. Nagrodę stanowić będą wycieczki do stolicy Wielkopolski.

W ramach kampanii działa także strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, na której osoby zainteresowane studiami w Poznaniu znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty akademickiej miasta, będą mogły wypełnić test preferencji zawodowych i pobrać poradnik maturzysty, który ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości.

Miasto wspiera uczelnie na każdym etapie kontaktu ze studentem. Poza przyciąganiem studentów przez kampanie promocyjne i udział w targach edukacyjnych, oferuje im też różnego rodzaju stypendia, konkursy i staże zawodowe, wspiera w rozwijaniu przedsiębiorczości i pomaga w zdobyciu mieszkania poprzez program „Mieszkanie dla absolwenta”.

Poznań przyciąga też studentów zagranicznych – obecnie na poznańskich uczelniach studiuje ok. 5 tys. obcokrajowców. W ramach projektu „Study in Poznań” miasto wspólnie z uczelniami wystawia się podczas zagranicznych targów edukacyjnych m.in. na Ukrainie i w Rosji oraz organizuje wizyty w tamtejszych szkołach.

Alicja Wesołowska/biuro prasowe/WRM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF