...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poznań pełen startupów

O tym, że to właśnie w Poznaniu powinno się tworzyć startupy przekonuje nowa kampania promocyjna miasta, w której prezentują się młode biznesy, takie jak Dice+, JakDojade.pl, Lubimy Czytać, IC Solutions czy Glip. O Poznaniu jako mieście startupów oraz o inicjatywie Startup Poznań opowiada Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

Jak czytamy na stronie startup.poznan.pl, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. Startupy we współczesnym świecie stają się jednym z lepszych elementów promocji miasta – przyciągają inwestorów zarówno z kraju, jak zza granic państwa.

– Poznań ma bardzo dobrze rozwiniętą przedsiębiorczość, biznes czy gospodarkę. Ważnym elementem tej części funkcjonowania miasta są nowe, pomysłowe biznesy –  to, co się rodzi i ma szansę nie tylko konkurować w Polsce, ale też w Europie czy na świecie. W związku z tym, z naszego punktu widzenia, była chęć powiedzenia, że mamy takie firmy w Poznaniu. Chcemy je promować i pokazywać startupy szerszemu odbiorcy, gdyż nie są powszechnie rozpoznawalne przez mieszkańców czy młodych ludzi. Oczywiście w kampanii jest to tylko wybrana część, dlatego że forma jaką jest 30 sekundowy spot, nie pozwala na to, aby pokazać wszystkich. To też miał być sygnał zachęcający do tego, aby tworzyć właśnie w Poznaniu, w którym jest przestrzeń i atmosfera do powstawania nowych rozwiązań. Charakter spotu opisuje także charakter działań, które do tej pory prowadziliśmy. Zasadniczym celem kampanii jest oczywiście pokazanie potencjału miasta przez pryzmat startupów. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

W Poznaniu funkcjonuje również inicjatywa stworzona przez miasto wspólnie z firmami angażującymi się w rozwój młodych przedsiębiorstw. Więcej o przedsięwzięciu opowiada Goździor:

– Startup Poznań to środowisko zrzeszające przedstawicieli różnych startupów, ale także funduszy inwestycyjnych. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się wszystkiego o startupach – jak założyć własny startup czy w jaki spośób rozpocząć biznes. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się o różnych imprezach, które będą organizowane i dedykowane startupom – jak Startup Weekendy czy Hackathony – które również jako miasto współorganizujemy z firmami. To również informacja o funduszach inwestycyjnych – nazwałem to słowem środowisko, właśnie przez udział różnych podmiotów, osób, którym bliskie jest stwarzanie możliwości do tworzenia nowych możliwości i rozwiązań.

::

Kampania prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem internetu.  Więcej informacji o poznańskich startupach oraz porady dotyczące prowadzenia własnej działalności można znaleźć na stronie Startup.poznan.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF