Pracodawcy coraz bardziej otwarci w relacjach z kandydatami

115

Jak wynika z raportu GoldenLine “Jakich informacji o pracodawcach szukają Polacy?”, 62% osób uważa, że opinie w Internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Z kolei ponad połowa osób poszukuje ich w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach oraz na forach internetowych. W odpowiedzi na oczekiwania kandydatów serwis GoldenLine wprowadził nowe rozwiązania na Profilach Pracodawców, które dają użytkownikom lepszy dostęp do poszukiwanych przez nich informacji. Poza możliwością sprawdzenia merytorycznych opinii o firmie, obecnie kandydat może skontaktować się bezpośrednio z rekruterem.

Jakie argumenty przekonują kandydatów do zmiany pracy?

Z raportu GoldenLine “Oczekiwania kandydatów wobec ofert pracy” wynika, że najczęstsze argumenty, które przekonałyby respondentów do zmiany pracy, to wyższe wynagrodzenie (72%), gwarancja bezpieczeństwa zatrudnienia (35%), elastyczny czas pracy (33%), możliwość rozwoju zawodowego (31%), a także atmosfera i kultura firmy (30%). Dane nie sumują się do 100, ponieważ osoby mogły udzielić więcej niż jednej odpowiedzi. Jak wynika z raportu NAM Candidate Experience Research, 72% kandydatów spędza godzinę na sprawdzaniu informacji o firmie przed podjęciem decyzji o aplikowaniu. Wychodząc na przeciw ich oczekiwaniom, GoldenLine.pl zwiększył widoczność opinii na Profilach Pracodawców i wyeksponował oceny w pięciu kategoriach: Wynagrodzenie, Możliwości rozwoju, Socjal/benefity, Ludzie/zespół, a także Atmosfera.

– Obecnie w serwisie umieszczonych jest ponad 40 tysięcy opinii byłych i obecnych pracowników, a ocenionych pracodawców prawie 10 tysięcy – informuje Karol Traczykowski, Prezes GoldenLine. – Kandydaci mogą sprawdzić merytoryczne opinie realnych pracowników firmy, dowiedzieć się, jaka atmosfera panuje w firmie, a także poznać mocne strony pracodawcy. Zmiany wprowadzone na Profilach Pracodawców służą wyeksponowaniu i zaprezentowaniu w atrakcyjny sposób informacji, które są faktycznie poszukiwane przez potencjalnych pracowników – dodaje Traczykowski.

 

Kandydaci chcą wiedzieć, z kim będą pracować 

Z przeprowadzonych przez GoldenLine analiz wynika, że profile pracowników firmy są tym elementem, który – zaraz po opiniach o firmie – cieszy się największym zainteresowaniem osób odwiedzających Profile Pracodawców. Można znaleźć na nich wszystkich pracowników zatrudnionych w danej firmie, którzy mają profil zawodowy na GoldenLine. Nowością na Profilach Pracodawców jest wyeksponowany profil rekrutera danej firmy. To umożliwia bezpośredni kontakt z rekruterem, a kandydaci poszukujący dokładnych informacji przed aplikacją na ofertę pracy mogą m.in. dopytać o jej szczegóły. Kandydaci mogą również złożyć spontaniczną aplikację do danej firmy za pomocą przycisku “Chcę tu pracować”. To dla rekruterów dodatkowe źródło kandydatów zmotywowanych do pracy u konkretnego pracodawcy.

 

Lokalizacja miejsca pracy jedną z kluczowych informacji dla kandydatów

Raport GoldenLine “Oczekiwania kandydatów wobec ofert pracy” pokazuje również, że dla 44% respondentów zdecydowanie istotnym elementem ogłoszeń jest lokalizacja pracodawcy. W odpowiedzi na potrzeby kandydatów lokalizacja miejsca pracy została wyróżniona na Profilach Pracodawców, dzięki czemu kandydaci mogą szybciej zdecydować, czy chcą aplikować do danej firmy.

– Chcemy, żeby dzięki portalom jak nasz kandydaci mogli podejmować świadome decyzje o pracy w danej firmie oraz wybierać najlepszych i najbardziej dopasowanych do nich pracodawców. W związku z tym planujemy zwiększyć skalę informacji o firmach i opinii pracowników, które są najważniejsze dla osób szukających pracy” – informuje Karol Traczykowski. “Z drugiej strony pracodawcom oferujemy narzędzia, które pozwolą im wyeksponować ich mocne strony oraz zarządzać wizerunkiem wśród kandydatów – dodaje Traczykowski.

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };