Premiera kolekcji Burberry na Snapchacie

1 703

Snapchat od jakiegoś czasu przestał pełnić funkcję li tylko aplikacji służącej do wysyłania do znajomych znikających po kilku sekundach wiadomości – obrazów i wideo. Coraz więcej marek dostrzega potencjał marketingowy tego narzędzia, i, co ciekawe, nie są to wyłącznie te firmy, które postrzegane są jako „młodzieżowe”, ale również marki funkcjonujące w świadomości konsumentów jako luksowe. Dowodem na to są niedawne wieści od marki Burberry.

Brytyjski dom mody ogłosił w piątek, że premierowy pokaz najnowszej kolekcji odbędzie się właśnie w założonym przez Evana Spiegela medium, w niedzielę, 20 września br, o godzinie 19 i zniknie  z kanału marki po 24 godzinach. Co ciekawe, owa prezentacja wyprzedziła o kilkanaście godzin pokaz kolekcji Wiosna/Lato 2016, który rozpoczął się dziś o godzinie 13 w Kensington Garden w ramach London Fashion Week. Warto dodać, że marka zdecydowała się także na częściowy live-streaming tego, co dzieje się podczas pokazu.

burberry snapchat

Jak zauważył Christopher Bailey, szef Burberry: – „Zakładając Snapchata Evan Spiegiel stworzył fenomenalną platformę, która pozwala uchwycić ducha chwili. Jesteśmy podekscytowani współpracą z nim przy uruchomieniu Burberry Snapchat Show, który pozwoli na unikalną, odbywającą się w czasie rzeczywistym prezentację tego, jak wygląda kreacja naszego pokazu. W ramach prezentacji zawierać się będzie również bezprecedensowa premiera naszej kolekcji na kilka godzin przed tym, nim ta trafi na wybieg.”

Premiera kolekcji na Snapchacie w wykonaniu Burberry to pierwszy przykład tego typu wykorzystania medium, które jeszcze do niedawna kojarzyło się tylko z przesyłaniem kontrowersyjnych zdjęć lub tzw. „selfie”. Nie oznacza to jednak, że inne marki luksusowe nie eksplorują możliwości związanych z tym narzędziem. Jedną z najbardziej aktywnych firm modowych w medium Evana Spiegela jest Michael Kors. To nie powinno dziwić, zważywszy na to, że marka jest szczególnie popularna wśród młodszych konsumentów – czyli głównej grupy docelowej Snapchata. Wydaje się jednak, że ruch Burberry, oprócz tego, że nowatorski, może być również przemyślaną, długofalową strategią docierania do tych odbiorców, którzy, choć jeszcze nie będący najważniejszymi klientami marki, wkrótce takimi mogą się stać.

We wrześniowym numerze magazynu „Brief” ukaże się artykuł o tym, jak marki mogą wykorzystać potencjał nowych kanałów, w tym m.in. Snapchata, Vine’a i Tindera. Zapraszamy do lektury!

::

Fot. Burberry

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };