Przepis na udany CSR nie musi być trudny – wystarczy kilka zasad

5 435

Dobra strategia CSR, która zyska uznanie interesariuszy, pracowników czy rankingów branżowych nie musi być wcale skomplikowana. Proste rozwiązania mogą okazać się najbardziej skuteczne. Przepis na jedne z najlepszych działań CSR wśród polskich firm odkryła Polpharma, zdobywca 3 miejsca w Rankingu Odpowiedzialnych Firm z 2015 r.

Postaw na to, co ważne

W strategię zarządzania firmą zostały wpisane działania odpowiedzialne społecznie.  Polpharmie przyświeca motto, o którym często zapominamy – „Ludzie pomagają Ludziom”.   Nie chodzi tu tylko o produkcje leków czy wsparcie finansowe. W tym przypadku pomoc innym ma charakter wielowymiarowy i zaangażowani są w nią pracownicy z różnych działów firmy.

CSR może być różnorodny

Prowadząc działania CSR nie musimy wybierać tylko jednej z popularnych kategorii. Można działać na kilku płaszczyznach. Odpowiedzialność za produkt, wobec pracowników czy środowiska nie oznacza rezygnacji z bycia firmą zaangażowaną społecznie, współpracującą ze studentami i społecznością lokalną. Działaniom stałym prowadzonym przez firmę mogą towarzyszyć zarówno akcje czasowe o zasięgu globalnym, jak i lokalnym, np. wsparcie ogólnopolskiej walki z rakiem, jak i pikniku naukowego w lokalnej szkole.

Świętuj z innymi

Prowadząc firmę spotykamy na swojej drodze różne wyzwania, ale i osiągamy sukcesy. Celebrowanie ich stanowi istotną kwestię i pozwala na wykazanie się odrobiną fantazji. Interesującym pomysłem był PolRun – bieg charytatywny pracowników Polpharmy. Firma m.in. w ten sposób obchodziła swój jubileusz 80 lat istnienia. Pracownicy z oddziałów całej Polski wystartowali w jednym biegu, pokonując róże odcinki trasy. Udział w biegu oznaczał pomoc w zorganizowaniu wakacji dla dzieci z domów dziecka. Ponadto w Starogardzie Gdańskim odbyły się uroczyste obchody jubileuszu, otwarte nie tylko dla pracowników, ale  i mieszkańców miasta.

Pomaganie jednoczy

Ludzie pomagają ludziom razem. W pomoc innym mogą zaangażować się wszyscy pracownicy firmy. Rodzajów ich aktywności może być kilka, np. wolontariat pracowniczy czy udział w organizowanym projekcie.  Wspólna praca dla innych nie tylko jest elementem działań CSR, ale sprzyja też procesowi identyfikacji pracowników z firmą, budowaniu pozytywnych relacji, i co najważniejsze, daje satysfakcję.

W planowaniu działania CSR ważne jest posiadanie określonych celów, długofalowa strategia, spójność z profilem firmy i bycie otwartym na pomysły.

::

Jeśli chcesz wziąć udział w konferencji CSR – strategia bez wielkich budżetów, organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

fot. Fotolia/patpitchaya

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };