Real Time Bidding pod lupą

1 952

Pierwsze na polskim rynku badanie dotyczące sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie w modelu aukcyjnym zostały przeprowadzone przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wyniki zostały opublikowane w postaci raportu „Real Time Bidding”, zawierającego opinie i komentarze specjalistów rynku reklamy.

 

Raport „Real Time Bidding” jest opisem polskiego rynku reklamy odsłonowej w modelu aukcyjnym. Zawiera odpowiedzi na pytania najbardziej nurtujące branżę internetową: kto korzysta z rozwiązań RTB,  dlaczego nie przekonał niektórych graczy model aukcyjny sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie

Zautomatyzowany sposób kupowania i sprzedawania reklam w oparciu o analizę danych i Real Time Bidding rozwija się dynamicznie i stanowi znaczną część obrotu reklamami online. Badania IAB Polska wykazały, że model RTB jest też stosunkowo szeroko znany w polskiej branży reklamowej, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców – około dwie trzecie badanych zadeklarowały, że z niego korzystają. Większość użytkowników RTB uważa, że kampanie w tym modelu generują lepsze rezultaty niż te zlecane tradycyjnie.

Pierwsze na polskim rynku badanie zagadnienia Real Time Bidding zostało przeprowadzone przez Grupę Roboczą Programmatic działającą przy IAB Polska.

::
Raport „Real Time Bidding” można pobrać ze strony IAB Polska
::

 

© Mathias Rosenthal – Zobacz portfolio

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };