...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rekordowy zakup w branży technologicznej

Firma Dell, jeden z ważniejszych podmiotów na rynku producentów komputerów, pobiła dziś światowy rekord. Nie dotyczy on jednak liczby sprzedanych w ostatnim roku produktów – koncern ogłosił zakup spółki EMC, zajmującej się przechowywaniem danych, za zawrotną sumę 67 miliardów dolarów. Jest to najdroższa do tej pory akwizycja jednej firmy technologicznej przez drugą.

Pogłoski o tym, że Dell planuje nieco zmienić swój profil działalności i przesunąć punkt ciężkości z rynku komputerów osobistych na usługi związane z przechowywaniem danych, krążyły od pewnego czasu. Ogłoszona transakcja nie jest więc dużym zaskoczeniem, nawet jeśli suma, na jaką opiewa, jest zawrotna. Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez Financial Times, cena za jedną akcję EMC wyniesie ok. 33,15 dol. Jak zaznaczył Michael Dell, szef firmy komputerowej, celem tego zakupu jest rozwinięcie koncernu w tych obszarach, które dzisiaj są najważniejsze i w stronę których przesuwają się wszystkie technologie informacyjne.

Szacuje się, że transakcja, która na razie wciąż oczekuje na zgodę akcjonariuszy, zakończy się w przyszłym roku. Zgodnie z danymi agencji informacyjnej Reuters, umowa zawiera klauzulę, która pozwala EMC na poszukiwanie lepszych ofert przez kolejne 60 dni. Trudno jednak spodziewać się lepszej oferty od tej zaproponowanej przez Dell.

Warto dodać, że jakiś czas temu EMC prowadziło rozmowy z firmą Hewlett-Packard, jednak umowa ostatecznie nie doszła do skutku. Ciekawić może również to, że transakcja ta jest działaniem wbrew panującemu w branży technologicznej trendowi, zapoczątkowanemu choćby przez wspomniany HP czy eBay, polegającemu na „dzieleniu” firm tak, by poszczególne spółki mogły skupić się na konkretnych dziedzinach.

::

Fot. Wikimedia / CC 2.0.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF