...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ryszard Pieńkowski – założyciel INFORu, twórca „Dziennika Gazety Prawnej” dla Brief.pl

infor

Z Ryszardem Pieńkowskim porozmawialiśmy na temat INFOR Biznes, zmian na rynku mediów i kierunków rozwoju INFORu.

Na początku marca oczy obserwatorów rynku mediowego ponownie zwróciły się na Pana i INFOR za sprawą przejęcia udziałów Ringier Axel Springer w INFOR Biznes.

Ta decyzja dojrzewała od kilku lat.

 

Co dla Pana w tej spółce jest największą wartością?

Marka „Dziennika Gazety Prawnej”. To największy dziennik gospodarczy w kraju, wybierany najchętniej przez wiele grup zawodowych. Mamy znakomitych dziennikarzy i autorów, podejmujemy tematy w unikalny sposób. Kolejna wartość to potencjał rozwoju i pozycja serwisów internetowych. Jesteśmy w dwudziestce największych wydawców internetowych w kraju, mimo że dostarczamy w większości specjalistyczne treści.

 

Po połączeniu Dziennika z Gazetą Prawną w 2009 roku otrzymał Pan od magazynu Brief tytuł Człowieka Mediów. Rynek bardzo zmienił się od tego czasu.

Rzeczywiście. To zupełnie inny świat. Rozwój internetu otworzył przed wydawcami zupełnie nowe możliwości.

 

Daje możliwości, ale dla wielu okazał się olbrzymim problemem.

Według mnie widać to zwłaszcza w obszarze informacji ogólnych. Źródeł wiedzy na tematy plotkarskie, czy na temat wydarzeń z kraju i za granica jest wiele. Inaczej jest z wartościową informacją specjalistyczną. Zwłaszcza w obszarze działania Grupy INFOR PL. Tu poza dostarczeniem wiedzy liczy się pewność, że opiera się ona na aktualnych przepisach, orzeczeniach i interpretacjach. Dlatego dla naszych użytkowników liczy się przede wszystkim jakość, potwierdzona tytułami naszych produktów i nazwiskami autorów.

 

Czytelnicy chętnie przechodzą z papieru na produkty elektroniczne?

Większość osób, które poznało możliwości serwisów wiedzy takich jak Inforlex, serwisów internetowych z wyszukiwarkami i archiwami z wielu lat, czy narzędziami przydatnymi do prowadzenia firmy, przechodzi z papieru do wersji cyfrowych. Niektórzy korzystają z obu nośników. Jest także duża grupa tradycjonalistów, zbierających od lat wszystkie wydania papierowe w segregatorach.

 

Dla INFORu internet jest podstawowym kierunkiem rozwoju?

To nasze naturalne środowisko od wielu lat.  Stawialiśmy na ten sposób dostarczania wiedzy naszym klientom od połowy lat 90tych. Mało kto pamięta, że serwis infor.pl powstał w tym samym czasie co onet.pl czy wirtualnapolska.pl. To już ponad 20 lat. Pierwsi udostępniliśmy pełne płatne e-wydanie „Gazety Prawnej”. Uczyliśmy się tego medium, przekazując wiedzę naszym użytkownikom. Teraz ponad 60% przychodów w naszych spółkach to przychody z produktów elektronicznych.

 

Dziękuję za rozmowę

 

————

INFOR PL S.A. to największy polski dostawca profesjonalnych informacji o tematyce prawno-gospodarczej. Od ponad 30 lat (INFOR świętował okrągły jubileusz we wrześniu 2017 roku) ugruntowuje na rynku pozycję lidera w swojej branży, koncentrując się obecnie na dostarczaniu informacji profesjonalnej przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Wśród produktów znaleźć można m.in. kompleksową, codziennie aktualizowaną bazę wiedzy prawnej i podatkowej INFORLEX, portal Infor.pl oraz dziesięć czasopism specjalistycznych wraz z towarzyszącymi im serwisami internetowymi. Grupa INFOR PL wydaje co roku kilkaset książek z obszaru prawa, podatków i rachunkowości.

W skład Grupy INFOR PL wchodzą spółka INFOR PL S.A. oraz jej spółki-córki: INFOR Biznes oraz spółka technologiczna INFOR IT, specjalizująca się w rozwiązaniach mobilnych. Przychody Grupy INFOR PL wyniosły w 2017 roku ponad 120 mln złotych, z czego ponad 60% stanowiły przychody z produktów elektronicznych.

INFOR Biznes to dostawca najwyższej jakości treści, pomagających w pracy zawodowej przedsiębiorcom, managerom, specjalistom, prawnikom oraz urzędnikom rządowym i samorządowym. Treści te dostarczane są zarówno drogą elektroniczną – poprzez serwisy internetowe, m.in. gazetaprawna.pl, dziennik.pl i forsal.pl, a także tradycyjnie w postaci „Dziennika Gazety Prawnej”. Serwisy internetowe Grupy GazetaPrawna.pl mają 7,7 mln realnych użytkowników (dane Gemius/PBI, styczeń 2018), z czego większość na urządzeniach mobilnych. To plasuje Grupę GazetaPrawna.pl w gronie 20 największych internetowych wydawców w Polsce.              „Dziennik Gazeta Prawna” jest liderem czytelnictwa dzienników gospodarczych w wielu grupach zawodowych, m.in. wśród prawników, księgowych, ekonomistów  i lekarzy  (za miesięcznikiem PRESS nr 5-6/2017, Badanie: PBC, Kantar Millward Brown)

.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF