...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Skąd czerpać inspiracje do zaplanowania idealnej scenografii eventowej?

Tak jak wiele elementów projektu eventowego, scenografia uzależniona jest w dużej mierze od briefu klienta. Nie oznacza to jednak, że nie warto poświęcić jej dużo uwagi. Tylko skąd czerpać pomysły na aranżację przestrzeni danego eventu?

Kiedy należy zaplanować scenografię?

Przyjmijmy, że pierwsze zderzenie potencjalnego uczestnika z designem danego eventu ma miejsce w momencie otrzymania zaproszenia. W tej chwili tworzy się w jego wyobraźni pewien zarys tego, jak może wyglądać całe wydarzenie. To właśnie ten moment jest w kontekście planowania scenografii najistotniejszy.

Jeśli pokażemy potencjalnemu uczestnikowi nieestetyczne, niespójne bądź mało interesujące próbki designu wydarzenia, którego nie zna — prawdopodobnie nie ugościmy go na samym wydarzeniu. Planowanie scenografii powinniśmy więc zacząć przed ujawnieniem pierwszej informacji o wydarzeniu. Nie musimy planować od razu rozkładu stolików, ale ważne jest, aby komunikacja wizualna eventu była spójna z briefem, key message i planowaną aranżacją przestrzeni wydarzenia.

Nie chcielibyśmy się przecież niemiło rozczarować, wchodząc do pomieszczenia, w którym ma się odbyć launch nowego luksusowego samochodu i zastając tam różowe futrzaste fotele, lodową rzeźbę jednorożca i konferansjera odzianego w strój baletnicy.

Kto za to odpowiada?

By uniknąć wyżej wspomnianej wpadki, warto zwrócić się z prośbą o pomoc do specjalisty, czyli projektanta bądź producenta scenografii eventowej. Niestety nie znając tajników tej sztuki, laik mógłby sobie z nią nie poradzić bądź popełnić bardzo prozaiczne błędy.

Ważne, by projektantowi przekazać dokładny brief klienta, kluczowe przesłanie marki oraz zakres budżetu, jaki możemy przeznaczyć na scenografię. Jeśli mamy wizję tego, jak naszym zdaniem powinna wyglądać aranżacja, możemy się nią podzielić, a nawet powinniśmy.

Skąd czerpać inspiracje do tych pomysłów?

Inspiracji należy szukać przede wszystkim w grupie docelowej wydarzenia. Powinniśmy się w nią wczuć i zadać sobie pytanie: Czego oczekujemy od wydarzenia?. Co nas interesuje, co nam się podoba i kiedy czujemy się dobrze. Nie jest to oczywiście najłatwiejsze zadanie, ale pozwala nakreślić ogólny zarys tego, jak wydarzenie powinno wyglądać i przebiegać.

Nie ma powtarzających się eventów. Można czerpać z nich inspiracje, ale bardzo mało prawdopodobne, a wręcz niemożliwe jest stworzenie dwóch identycznych wydarzeń. W związku z tym można inspiracji szukać w innych eventach, podobnych tematycznie.

Jeśli nie mamy pomysłu, jakie meble wykorzystać, można zainspirować się magazynami wnętrzarskimi, ofertami i portfolio wypożyczalni mebli eventowych np. Colors of Design bądź szukać inspiracji w serwisach takich jak Pinterest czy Instagram.

Im bardziej niespotykane produkty użyjemy do stworzenia scenografii, tym większe będzie zaskoczenie gości. Możemy bawić się materiałem, kolorem czy charakterystycznym kształtem mebli jak na przykład pufy wykonane ze sztucznej trawy, fotele w pepitkę albo siedziska w pastelowych kolorach.

Przy tworzeniu scenografii możemy się w końcu inspirować również wszystkim, co nas otacza na co dzień. Ostatecznie najważniejsze jest w tej sztuce używanie wyobraźni, a nie sztywno określonych schematów. Im bardziej „bujną” wyobraźnię mamy, tym lepsze mogą okazać się efekty burzy mózgów przy planowaniu designu wydarzenia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF