...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Social trendy w 2019

Obecny rok, który powoli dobiega końca, przyniósł trochę nowości i ulepszeń na portalach mediów społecznościowych. Pojawiło się też parę wpadek, takich jak atak hakerski na Facebooku. Co przyniesie nadchodzący 2019? Jakie social trendy będą w nim panować?

Pokaż swoje stories

Stories to coraz bardziej popularna forma prezentowania treści wizualnych w mediach społecznościowych. Zarówno w aplikacji Instragram, jak i na Facebooku zyskały wielu fanów. Co okazało się zaskakujące, to fakt, że według badań najczęściej oglądamy je właśnie na FB.

Stories są ciekawą formą szczególnie w przypadku influencer marketingu. Powalają użytkownikom zbliżyć się do celebryty i poczuć trochę tak, jak gdyby spędzali z nimi część dnia. A przede wszystkim są na bieżąco. Dodatkowo taka forma uwiarygadnia przekaz – mówi Magdalena Zawadzka-Wojtaszek, CEO w Design PR.

Wygląda na to, że w nadchodzących miesiącach sława stories nie zmaleje, a może wręcz znacząco wzrosnąć. Ludzie z natury są bardziej wzrokowcami, dlatego dynamiczne obrazy, kręcone z tzw. ręki, bardzo realistyczne są dla nich po prostu ciekawe. Sprawiają wrażenie, że w krótszym czasie możemy dowiedzieć się więcej, niż czytając tekstowe posty.

Nieśmiertelne wideo

Wiemy już, że Facebook blokuje linki do materiałów wizualnych z innych platform społecznościowych i serwisów. Stawia na promowanie własnego contentu wideo, dlatego też jego niesłabnąca sława będzie nas oślepiać przez kolejne 12 miesięcy.

Wideo to nieoceniony sposób na zwiększenie zaangażowania. W zależności od komunikatu przekaz może trwać kilka, kilkanaście sekund, a nawet kilka minut, a dość często budzi znacznie większe zainteresowani niż obrazy statyczne czy zwykły tekst – twierdzi Magdalena Zawadzka-Wojtaszek.

To, co może w tej kwestii znaleźć najwięcej aprobaty to wideo na życzenie, czyli między innymi takie platformy jak Netflix, HBO GO czy VOD. Liczba ich użytkowników wzrasta z miesiąca na miesiąc, gdyż każdy chce mieć dostęp do materiałów, a także decydować kiedy i gdzie je odtworzy.

Uwaga, live!

A co z relacjami na żywo? W przypadku wspomnianych influencerów, to narzędzie wciąż będzie bardzo popularne. Media społecznościowe podbijają ich zasięgi powiadomieniami o relacji live, dzięki czemu trudniej ją przegapić. Trend ten z całą pewnością się utrzyma, może wręcz nawet rozprzestrzeni wśród innych branż nich dotychczas.

Facebook do lamusa

Okazuje się, że według badań Pew Research Center z maja 2018, aż 26% mieszkańców ze Stanów Zjednoczonych usunęło aplikację Facebooka ze swoich telefonów. Po wszelkich problemach technicznych i aferach typu Cambridge Analytics te dane chyba już tak nie zaskakują. Jednak gdzie podziali się ci użytkownicy?

Nowym miejscem, które okazało się dla nich przyjazne, jest WhatsApp! To najczęściej pobierana aplikacja w ostatnich miesiącach. Niby zwykły, prosty komunikator, a okazał się zwycięzcą wśród medialnych liderów. Czyżby powiedzenie „mniej znaczy więcej” w tym przypadku powróciło do łask? Można podejrzewać, że w związku z rosnącym zainteresowaniem, trend ten utrzyma się w przyszłym roku.

Chatbot ratunkiem?

Gdy internauci ochoczo opuszczają facebookowe szeregi, do gry wchodzą chatboty. To one, zintegrowane z komunikacją danej marki, starają się ich zatrzymać. Dobrze zaprogramowane, dostarczają bardziej wartościowe treści, niż profile i mogą być dokładniej spersonalizowane.

Chatboty na Facebooku powoli zaczynają się rozwijać. Już teraz można wskazać kilka przydatnych przykładów, które np. raz w tygodniu przesyłają na Messegerze branżowe artykuły lub porady i nowinki – mówi Zawadzka-Wojtaszek. – Można tę szansę dobrze wykorzystać zarówno w marketingu bezpośrednim, jak i przykładowo usługach doradczych – dodaje.

Z całą pewnością to narzędzie pozostanie z nami w sieci na dłużej. A jakie będzie miało możliwości i co programiści będą w stanie z nim zrobić, jeszcze się okaże.

Tak naprawdę to, co przyniesie rok 2019, dowiemy się zapewne na bieżąco, w trakcie. Bo jak dobrze wszystkim wiadomo, zapowiedzi, przypuszczenia i prognozy w tej dziedzinie to jedno, a rozwój technologii i nagłe wielkie narodziny nowych możliwości to drugie. Z niecierpliwością czekamy na weryfikację trendów!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF