Sok z gór na stacjach PKN ORLEN

112

Jednym z bohaterów kampanii PKN ORLEN „Pij polskie soki” jest SOK Z GÓR. Zapytaliśmy Wojciecha Majkę, partnera handlowego i przyjaciela rodzinnej tłoczni ZPO Janusz Koza – SOK Z GÓR, rozwijającego rodzinny projekt PRAWDZIWE PRODUKTY, dlaczego zdecydowali się wziąć udział w projekcie PKN ORLEN.

– Pomysł na SOK Z GÓR narodził się w czasie wyjazdów Janusza Kozy (założyciela tłoczni) do pracy sezonowej w Austrii, gdzie w gospodarstwach rolnicy posiadali małe tłocznie. Sadownicy tłoczyli na bieżąco soki na własne potrzeby. Postanowił on wtedy założyć również u siebie taką tłocznię. Dzięki pomocy rodziny kupił niewielką prasę do tłoczenia soku na własne potrzeby. Na początku tłoczył soki dla rodziny i znajomych, ponieważ chciał pić prawdziwy, dobry sok.

Sok cieszył się jednak tak dużym uznaniem wśród znajomych i sąsiadów, że postanowił rozszerzyć swoją działalność, założył firmę i dostarczał naturalne soki tłoczone w regionie. Tak w 2013 roku powstała rodzinna tłocznia ZPO Janusz Koza, w której dbamy o unikatowy smak naszego SOKU Z GÓR.

Janusz Koza powiedział kiedyś takie słowa, które wiele mówią o naszej pracy: „Wierzymy, że w rodzinie i przyjaciołach siła! Wzajemne wsparcie, motywacja i radość z tego co robimy, to najlepsza droga do autentyczności. Czerpiąc z mądrości starszych pokoleń i napędzając się energią młodszego pokolenia mamy pewność, że możemy dążyć do bycia najlepszymi w tym co umiemy robić najlepiej.”

SOK Z GÓR to wysokiej jakości, naturalny sok rzemieślniczy, kraftowy i w tym właśnie tkwi jego siła. Już dziś sok dostępny jest w ośmiu smakach. Nowością są smaki jabłko-porzeczka i jabłko-brzoza, które znakomicie trafiają w potrzeby konsumentów. Miłośnikami SOKU Z GÓR są zarówno osoby dorosłe, młodzież jaki i dzieci, które uwielbiają m.in. smaki jabłko-gruszka i jabłko-wiśnia.

– Postanowiliśmy, że będziemy tłoczyć najwyższej jakości sok jaki tylko możemy i nie będziemy rezygnować z jakości na rzecz ilości. Dlatego proces wytwarzania jest bardzo prosty: tłoczenie – pasteryzacja – nalewanie. W czym zatem tkwi tajemnica naszego rzemiosła? Owoce tłoczymy na zimno. W czasie pasteryzacji nie klarujemy, nie wirujemy, nie dolewamy wody, nie dosładzamy, nie dodajemy przeciwutleniaczy jak witamina C. Nie poprawiamy natury, a w naszą pracę wkładamy serce, bo tylko wtedy możemy dać naprawdę wartościowe soki.

– Współpracę z Orlenem rozpoczęliśmy od projektu regionalnego pod nazwą Spiżarnia Regionów i Produkty Regionalne. Orlen poszukiwał wyjątkowych soków wysokiej jakości i w ten sposób trafił na SOK Z GÓR. Udział w programie Orlenu „Pij polskie soki” spopularyzuje SOK Z GÓR wśród Polaków, wzmocni rozpoznawalność naszych soków na rynku, oraz pomoże w dotarciu z wysokiej jakości sokami do konsumentów. Liczymy też na współpracę z Orlenem poza granicami Polski, ponieważ jak wynika z wypowiedzi Prezesa Orlenu Daniela Obajtka, koncern będzie oferował również polskie produkty poza granicami kraju i z tym, że to wspaniały pomysł trudno się nie zgodzić.

– Bardzo wysoko oceniamy pomysł Orlenu na współpracę i wspieranie polskich rolników, sadowników i przetwórców. Jesteśmy rodzinną tłocznią, która ma swoje sady już od 4 pokoleń. Projekt okazuje się być tak znakomitym przedsięwzięciem, że już dziś widzimy potrzebę dodatkowych zakupów owoców i warzyw w naszej w okolicy, od sąsiadów i z gospodarstw rodzinnych. To jest duża pomoc w sytuacji urodzaju owoców jaki mamy w tym roku, bo poprzez współpracę z Orlenem pomagamy innym rolnikom i sadownikom.

– Dostrzegamy powrót ludzi do wysokiej jakości produktów naturalnych. Dlatego współtworzymy i rozwijamy również rodzinny projekt pod nazwą PRAWDZIWE PRODUKTY, który łączy we współpracy polskie firmy rodzinne, wytwarzające naturalne produkty wysokiej jakość, wspierające się wzajemnie i pomagające sobie w rozwoju. Wiemy, że w jedności siła i że dobra współpraca da nam prawdziwe możliwości wzrostu.

Na poziomie regionów, promocja poprzez produkty lokalne działa od kilku lat. Gminy starają się dbać o rozwój produktów regionalnych i promocję przez nie i przez lokalnych producentów. Natomiast teraz, tak mocne i duże organizacje i koncerny narodowe takie jak Orlen, dostrzegają potrzebę promocji kraju i także siebie, poprzez wysokiej jakości polskie produkty. Promujemy i pokazujemy to co mamy najlepsze, nasze zabytki, kulturę i nasze produkty. W krajach takich jak Francja, Austria czy Hiszpania, nikt się nad tym nawet nie zastanawia czy taka promocja jest potrzebna. To się dzieje od wielu lat i przynosi znakomite rezultaty zarówno dla krajów, regionów jak i dla producentów lokalnych. Dlatego PRAWDZIWE PRODUKTY to współpraca wytwórców wysokiej jakości żywności, a SOK Z GÓR jest znakomitym przykładem tego, że wysoka jakość ma ogromne znaczenie.

                             

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };