Spółdzielnia PR odpowiedzialna za komunikację Łódź Design Festival 2018

197

Koncepcja komunikacji 12. edycji Festiwalu Designu w Łodzi zaproponowana przez Spółdzielnię PR wygrała w konkursie ofert zorganizowanym przez Łódź Art Center – organizatora wydarzenia. Współpraca rozpoczęła się w połowie stycznia i potrwa do końca maja 2018 r. ma charakter projektowy.

Łódź Design Festival to najbardziej prestiżowe i najczęściej odwiedzane wydarzenie związane ze wzornictwem w Polsce (potwierdzają to m.in. badania „Diagnoza stanu design” przeprowadzone na zlecenie PARP w 2015r. i raport “Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa” zrealizowany przez Biuro Badań Społecznych Question Mark w 2017r.). Skierowane jest do projektantów, architektów, studentów, a także mieszkańców Łodzi i innych osób zainteresowanych wzornictwem. Jego celem jest promocja idei designu, edukacja odbiorców i integracja środowiska. W programie Festiwalu najmocniejszym akcentem są wystawy tematyczne, spotkania z międzynarodowymi autorytetami w dziedzinie designu i architektury, dyskusje, wykłady, warsztaty.  Każda edycja ma swoją specyfikę, Festiwal ewaluuje. Tegorocznej 12. edycji przypisany jest idiom Refleksje.

W ramach współpracy z Festiwalem Spółdzielnia PR odpowiedzialna jest za stworzenie strategii  i planu komunikacji, realizację działań z zakresu influencer relations, a także media relations – w  tym prowadzenie biura prasowego, organizację spotkań prasowych oraz koordynację działań podczas wydarzenia.

Łódź Design Festival odradza się w tym roku w nowym terminie, na wiosnę – 19-27 maja. Wraz ze zmianą terminu zmienia się formuła wydarzenia. W odróżnieniu od pozostałych imprez branżowych, które skupiają się na wybranych dziedzinach projektowania i skierowane są do dedykowanego grona specjalistów, celem Łódź Design jest dostarczenie wiedzy o kierunkach rozwoju współczesnego projektowania. Festiwal śledzi trendy, snuje prognozy na przyszłość, zadaje pytania, a swą propozycję wystaw i wydarzeń towarzyszących kieruje do wszystkich – zarówno specjalistów z branży, jak i dla aktywnych użytkowników,  ciekawych świata i miłośników designu. Festiwal udowadnia, że projektowanie stanowi odpowiedź na problemy i potrzeby współczesnych społeczeństw.

REFLEKSJE są motywem przewodnim tegorocznej, 12. edycji Łódź Design Festival. Design na dobre zagościł wśród ważnych tematów współczesnego świata. Otaczamy się coraz piękniejszymi przedmiotami, coraz świadomiej wybieramy produkty, które oferują nam spełnienie naszych marzeń i zaspokojenie naszych ambicji. Jednocześnie żyjemy tak, jak pisała Szymborska „dłużej ale mniej dokładnie i krótszymi zdaniami. Podróżujemy szybciej, częściej, dalej choć zamiast wspomnień przywozimy slajdy”. Rzeczywistość szybko i często się zmienia. Nie zawsze nadążamy za tym, co nowe i zmieniające się szybko w jeszcze nowsze. Często nie potrafimy przewidzieć konsekwencji zmian.

Na co dzień asystuje nam technologia – przydatna, choć niezrozumiała. Postęp usprawnia wiele dziedzin naszego życia, ale także wzbudza obawę przed odstawieniem na boczny tor, wypadnięciem z obiegu, utraceniem sprawczości i unikalności. Drogą do ocalenia człowieka w świecie technologii może okazać się właśnie to, co czyni go wrażliwym, twórczym, zaangażowanym, empatycznym – serce, pasja, nadawanie sensów.

 Podczas 12 edycji Łódź Design Festival, spróbujemy zobaczyć człowieka – twórcę, przyjrzeć się celebracji tworzenia, a także poczucia wyjątkowości posiadania przedmiotów będących owocem pracy twórczej. Spojrzymy na obiekty sztuki użytkowej stworzone przez polskich projektantów tak, jak patrzy się na dzieło artystyczne i tak, jak patrzy się na rekwizyt codzienności. Zastanowimy się nad miejscem człowieka i jego dzieła powstałego z myśli i pracy rąk we współczesnym świecie. Te REFLEKSJE będą przyświecać projektantom, kuratorom i markom, z którymi przygotowujemy 12. edycję Łódź Design Festival. Tegoroczną komunikację PR zdecydowaliśmy się powierzyć Spółdzielni PR, specjalistom komunikacji w obszarze designu, natomiast oprawę graficzną festiwalu przygotowuje łódzkie studio projektowe – Grafixpol – mówi Michał Piernikowski dyrektor Łódź Design Festival.

Za realizację działań będzie odpowiadał zespół Spółdzielni PR prowadzony przez Monikę Tokarską i Anetę Grzegorzewską-Półtorak. Agencja specjalizuje się w komunikacji projektów z obszaru designu i architektury, a także kampanii społeczno-edukacyjnych. W portfolio projektów znajdują się m.in. strategia i realizacja komunikacji dla Bałyku – pierwszej realizacji architektonicznej holenderskiej pracowni MVRDV w Polsce, współpraca z markami NOTI, VOX, Balma, Hilding, IKEA BSC, Polskimi Fabryki Porcelany Ćmielów i Chodzież S.A.  czy pierwszym w Polsce prywatnym centrum designu – Concordia Design. Spółdzielnia PR od 3 lat współtworzy także kampanię społeczno- edukacyjną dla marki JOHNSON’S Baby.

www.spoldzielniapr.com

https://www.facebook.com/spoldzielniaPR/

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };