Sponsoring elementem strategii marketingowej

1 810

Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct, na temat korzyści wynikających ze sponsoringu kultury

Z początkiem czerwca Liberty Direct została sponsorem Muzeum Fryderyka Chopina. Dlaczego zdecydowali sie Państwo się na taki ruch?

Muzeum Fryderyka Chopina to o miejsce o unikalnej wartości kulturowej nie tylko w skali polskiej, ale też ogólnoświatowej, które dzięki wsparciu naszej firmy będzie mogło rozwijać i szerzej propagować dorobek kompozytora. Decyzja o objęciu muzeum sponsoringiem przez Liberty Direct to także wyraz zaangażowania Grupy Liberty Mutual Insurance w dbałość o polską kulturę i chęć jej popularyzacji na całym świecie. Równocześnie współpraca z muzeum jest elementem naszej strategii marketingowo – wizerunkowej. Instytucja łączy w sobie tradycję z nowoczesnością, czyli cechy, które charakteryzują również naszą firmę. Sponsoring pozwala łączyć te pozytywne skojarzenia związane z muzeum z naszą marką.

Czy wcześniej także Liberty Direct podejmowało tego typu współpracę z ośrodkami kultury?

W obszarze CSR koncentrowaliśmy się dotychczas na działaniach mających na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drogach. Mam tu na myśli akcję „Taksówka z fotelikiem”, w ramach której przekazaliśmy korporacjom taksówkowym w całej Polsce ponad 600 fotelików dla dzieci, czy edukacyjną akcję „Bezpieczny Mały Pasażer”, poprzez którą angażujemy facebookowiczów w dyskusję na temat opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem. Jesteśmy też organizatorem programu „Prędkość w mieście to obciach”, którego celem jest ograniczenie wypadków drogowych w miastach. Coraz większa skala działalności naszej firmy pozwoliła nam rozszerzyć spektrum zaangażowania CSR o dodatkowy obszar – wspierania kultury, czego wyrazem jest sponsoring Muzeum Fryderyka Chopina.

Jaki jest zakres rozpoczętej niedawno współpracy?

Muzeum Fryderyka Chopina posiada największą na świecie kolekcję chopinianów. Łącznie jest to ponad 7 tys. obiektów, z których część została wpisana na listę UNESCO Memory of the World, na której znajdują się obiekty wymagające ochrony ze względu na ich unikatową wartość kulturową. Eksponaty te są bardzo cenne i potrzebują odpowiedniej, ale też  kosztownej opieki konserwatorskiej. Dlatego środki przekazywane przez Liberty Direct będą przekazywane na ten właśnie cel. W zamian otrzymujemy pakiet świadczeń promocyjnych.

 Jakie korzyści dla firmy / marki płyną z tego typu sponsoringu?

Sponsoring muzeum jest jednym z elementów strategii budowania rozpoznawalności i wizerunku Liberty Direct. Chcemy w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców i tworzyć pozytywne skojarzenia z naszą marką wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy chętniej wiążą się z instytucją angażującą się we wspieranie polskiej kultury. Jest to dla nas również sposób na wzmocnienie wiarygodności marki wśród partnerów biznesowych, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży. Wierzymy, że sponsoring przyniesie również korzyści naszej firmie w obszarze HR – wspieranie instytucji i wydarzeń kulturalnych pozytywnie wpływa na identyfikację pracowników z firmą oraz ich zaangażowanie i motywację do pracy.

 

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };