...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Stare pytania, nowe odpowiedzi – TEDxLublin

W gościnnych progach Centrum Kultury w Lublinie odbyły się TEDxLublin 2014. 22 listopada fani idei TED wraz z prelegentami szukali nowych odpowiedzi na stare pytania. W dziewięciu wystąpieniach można było zobaczyć aż jedenastu prelegentów. Tematem przewodnim wszystkich wystąpień były „Stare pytania. Nowe odpowiedzi”.

W gronie pytających i odpowiadających prelegentów znaleźli się:
– Andrzej Budnik i Alicja Rapsiewicz, blogerzy z LosWiaheros i podróżnicy odpowiadali na pytanie „Jak zwiedzić świat i nie zbankrutować”
– Łukasz Sobótka i Krzysiek Wiśniewski, duet Pieszy Lublin, wskazywali absurdy dnia codziennego i pytali „Dla kogo jest miasto?”
– Sławek Łuczywek z Migam.org w poruszającym wystąpieniu odpowiadał na pytanie „Czym jest biznes odpowiedzialny społecznie”
– Tomasz Małecki z Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego wypunktował zebranym „Co zrobić, aby ludzie zostawali w Lublinie”
– Darek Figura z Fundacji T.E.A.M Teatrikon rozważał „Czym jest kultura”
Łukasz Jakóbiak, prowadzący 20m2 Łukasza, na własnym przykładzie przekonywał „Skąd brać siłę i motywację do realizacji swoich pomysłów?”
– Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta, pisarz, twórca IPSI, szukał odpowiedzi na ponadczasowe pytanie, czyli „Mieć czy być”
– Wojtek Drewniak, współautor kanału Historia bez cenzury, w przewrotny sposób tłumaczył „Dlaczego warto uczyć się historii”
– Barbara Stawarz, specjalistka marketingu, królowa w królestwie Content King, szukała odpowiedzi na pytanie „Jak wygląda nasza komunikacja w erze social media”
 

Organizację wydarzenia, a przede wszystkim dobór prelegentów rozpoczęto już wiosną. Koordynatorom zależało na jak najszerszym spektrum osobowości, idei, pomysłów i zainteresowań prelegentów. O występujących Piotr Wojciechowski, koordynator TEDxLublin, mówi tak: „Szukamy osób, które z jednej strony mają dużą, fajną, ciekawą wizję czegoś co chciałyby zrealizować, nawet jeżeli nie mają dzisiaj jakichś spektakularnych osiągnięć w tym zakresie, lub są to osoby, które już coś zrobiły albo robią coś co faktycznie wpływa na otoczenie i pokazuje, że pomimo częstego malkontenctwa i narzekania jednak da się wiele rzeczy przeprowadzić, zrealizować”.

 

Podczas wystąpień nie obyło się bez niespodzianek i zaskakujących faktów.

– Najbardziej ujęło mnie wystąpienie Sławka Łuczywka z Migam.org. Nie wiedziałem, że język migowy aż tak bardzo różni się od mówionego, że to jest jak nauka zupełnie nowego języka. Zawsze patrzyłem z szacunkiem na osoby niesłyszące, ale myślę, że od dzisiaj ten szacunek będzie jeszcze większy – mówi Tomasz, jeden z uczestników. Jego dziewczyna Kasia dodaje: – A ja czekałam na Łukasza Jakóbiaka. Wiedziałam, że zrobi niesamowite show i nie zawiodłam się. Chociaż przyznam, że kilku innych prelegentów też wyjątkowo mocno przyciągnęło moją uwagę. Tak jak wspomniał Tomek, oczywiście Sławek z Migam, ale też pan Małecki z Parku Technologicznego, to było ciekawe, czy Basia Stawarz.
TEDxLublin wprowadził również kilka nowości. Pierwszą była transmisja wydarzenia online. Wszyscy, którzy chcieli zobaczyć wystąpienia, ale z różnych powodów nie mogli pojawić się w Centrum Kultury, mogli śledzić wystąpienia za pomocą streamingu. Druga nowość, to nowość na miarę światowego TED. TEDxLublin jako pierwszy w Europie, a z bardzo dużym prawdopodobieństwem jako pierwszy na świecie, był bezpośrednio tłumaczony na język migowy. Tłumacz języka migowego był widoczny dla osób zebranych na sali jak i dla tych, którzy oglądali TEDxLublin 2014 w internecie.
Wydarzeniem towarzyszącym dla TEDxLublin był nasz pierwszy hackaton. Wspólnie z naszymi partnerami: Star Technology, Milo Solutions i LPNT zostało stworzone wydarzenie podczas którego zarówno adepci programowania jak i ci bardziej doświadczeni kodowali, kodowali i kodowali…. Tworząc aplikacje i oprogramowanie mieli okazję wygrać ciekawe nagrody a nawet staż czy pracę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF