Startupy w Pałacu już w październiku

171

Już w październiku odbędzie się trzecia edycja Startupów w Pałacu. Wydarzenie współorganizowane przez Startup Poland ma na celu promocję polskich startupów i umożliwienie przedsiębiorcom networkingu z potencjalnymi inwestorami i klientami. Spośród zgłoszeń wybrane zostaje 10 startupów, które otrzymują zaproszenie na spotkanie w Pałacu. Do tej pory w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele m.in. Nexbio, Migam.pl, Photon czy Flytech UAV.

Zbliża się trzecia już edycja Startupów w Pałacu. Tym razem pod hasłem GLOBALNIE, czyli z udziałem także zagranicznych inwestorów VC. Misją Startup Poland jest budowanie silnego ekosystemu startupów w Polsce. Silnego, czyli widocznego na arenie międzynarodowej, działającego jak magnes dla mózgów i inwestorów z całego świata, a przynajmniej regionu. Czy możemy wyhodować takie otoczenie rozwoju startupowego biznesu w naszym kraju? Obserwując coraz częstsze sukcesy polskich startupów, w Startup Poland głęboko wierzymy, że tak.

Startupy w Pałacu to wydarzenie,  które ma na celu promocję najciekawszych polskich startupowów i umożliwienie młodym przedsiębiorcom nawiązanie kontaktów biznesowych z potencjalnymi dużymi klientami i inwestorami nie tylko z Polski, ale i ze świata – mówi CEO Startup Poland Julia Krysztofiak-Szopa

Startup Poland jest pomysłodawcą i współorganizatorem Startupów w Pałacu. Wydarzenie siłą rzeczy nie jest masowe a udział jest możliwy wyłącznie na zaproszenie. Dziesiątka startupów pitchujących na scenie wybierana jest w toku otwartej rekrutacji przez kapitułę złożoną z reprezentantów Startup Poland i Kancelarii Prezydenta RP. Kryteria wyboru, tak jak we wszystkich startupowych konkursach i rekrutacjach, obejmują dojrzałość biznesową founderów, potencjalną wielkość rynku, innowacyjność (by nie powiedzieć brzydko: dysruptywność), etap rozwoju, a także zróżnicowanie branżowe pośród ostatecznej dziesiątki.

Październikowe Startupy w Pałacu są już trzecią edycją wydarzenia. Poprzednie zaowocowały już co najmniej czterema dużymi kontraktami podpisanymi przez startupy z dużymi firmami poznanymi w Pałacu Prezydenckim. Wiele potencjalnych umów jest wciąż w fazie rozmów, więc na razie trzymamy kciuki, ale nie zdradzamy szczegółów. To wydarzenie to też oczywiście zyski wizerunkowe dla biorących udział przedsiębiorców. Startupy stają się rozpoznawalne i znacznie zwiększają swoje szanse na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów partnerów – podkreśla Julia Krzysztofiak-Szopa

Najważniejsze jest wszystko to, co się dzieje po samym wydarzeniu, gdy zgasną reflektory, startupy zejdą ze sceny, a politycy wrócą do swoich obowiązków. Bo prócz promocji i medialnej ekspozycji na końcu najważniejsze są budowane relacje biznesowe. Dlatego cieszy mnie, że po dwóch edycjach dowiaduję się iż Abyglass sprzedaje swoje lustra dla INGLOTA, a Flytech rozpoczyna współpraca z OECD. Takich przykładów jest już cała lista. Na sali jest też zawsze zaproszonych kilkunastu ambasadorów – niech się w świat niesie, że mamy takich młodych zdolnych ludzi. To zdecydowanie pozytywnie wpływa na wizerunek Polski za granica – dodaje Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };