...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Suzan Giżyńska wpadła z Bartkiem

Suzan Giżyńska jest autorką kampanii dla marki produkującej dziecięce obuwie. Niestety kampania pomimo ciekawie zapowiadającego się teaseru okazuje się być wizerunkową klapą dla marki...

Oto treść informacji prasowej, która trafiła na adres naszej redakcji:

„Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka”, „Spojrzałam na Bartka, teraz jestem w ciąży” – to hasła, które 1 kwietnia znalazły się na billboardach, megalightach oraz siatce reklamowej. Jednocześnie w sieci pojawił się zabawny film viralowy z udziałem aktorów: Magdaleny Waligórskiej i Jana Bielskiego. Cały przekaz skupiał się na informacji o zagrożeniu ze strony tajemniczego Bartka, za sprawą którego każdy (bez względu na wiek i płeć) mógł zajść w ciążę.

Rozwinięcie kampanii i drugi film wyjaśniają, że „sprawcą licznych poczęć” jest firma „Bartek”, która wprost zaraża miłością do dzieci.

Dzięki tej kampanii producent dziecięcego obuwia wychodzi z dotychczasowej konwencji komunikacyjnej swojej kategorii produktowej. Firma „Bartek” stawia na nowoczesną komunikację. Stąd pomysł na Suzan Giżyńską, autorkę wielu głośnych kampanii.

– Pomysł był bardzo prosty, choć nie oczywisty. Punktem wyjścia był produkt. Produkt, który odpowiada na potrzeby klientów. Modny i tak dobrze wykonany, że można się w nim zakochać. Na tej bazie zrodził się insight, że buty „Bartek” wzbudzają emocje, dzięki którym ludzie zaczynają myśleć o dziecku i chcą kupić mu buty tej marki. Na tym opierała się cała koncepcja kreatywna. Oprócz pomysłu mieliśmy to, o czym marzy każdy marketingowiec – pełne wsparcie i zrozumienie ze strony Klienta– mówi Suzan Giżyńska, reżyser, pomysłodawczyni kampanii, autorka wielu zauważalnych reklam dla takich marek jak: Aquafresh, Frosta Paella, Chlorchinaldin, TK Maxx, House, Zień (Maciej Zień), Planeta FM, Olimpiady Specjalne i in.

::

Zastanawiamy się dlaczego wśród klientów i wytworów Pani Suzan Giżyńskiej nie ma wymienionej, głośnej ostatnio, kampanii dla Małopolski, która wykorzystywała sobowtóra Georga Clooneya, aby przyciągnąć inwestorów z Europy Zachodniej. Wydawałoby się, że nie da się już stworzyć bardziej nietrafionej kreacji… a jednak!

Kogo skusi fałszywy George Clooney?

::

W ocenie redakcji „Brief.pl” już pierwsze zdanie, czyli „Pomysł był bardzo prosty, choć nie oczywisty.” zawiera w sobie sprzeczność. Również insight „… buty „Bartek” wzbudzają emocje, dzięki którym ludzie zaczynają myśleć o dziecku i chcą kupić mu buty tej marki. Na tym opierała się cała koncepcja kreatywna. ” budzi nasze wątpliwości i z miłą chęcią chcielibyśmy poznać badania, na podstawie których powstał.

Również grafika teaserowa nie przyprawia nas o zawrót głowy. Dodatkowo, nawet po wielu godzinach dyskusji, nie jesteśmy w stanie znaleźć powiązania pomiędzy dziećmi, bucikami a… znakiem radioaktywności obecnym w kreacji outdoorowej. Nie lepiej było wykorzystać w haśle „Promieniuje miłością” słoneczko, które jest elementem logotypu marki „Bartek”? Dodatkowo takie zestawienie w Polsce może przywoływać skojarzenie awarii elektrowni w Czarnobylu i strach ówczesnym matek o ich pociechy.

Spot na serwisie Youtube ma w tym momencie (7 kwietnia, godz. 18.15) około 5 tys. wyświetleń, 5 ocen pozytywnych i aż 104 negatywne!

::

Apelujemy do marki „Bartek” oraz twórców tej kampanii, aby nie wysyłali jej na międzynarodowe konkursy reklamy.

::

A jakie jest Wasze zdanie? Czy po tej reklami kupicie buciki marki „Bartek”, zanim jeszcze doczekacie się dzieci? 😉

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF