...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Święta, święta…

Twórcy reklam traktują sezon świąteczny jak jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy. Niektóre z kreacji irytują, niektóre bawią, inne zaś są tak celne, że na długo zapadają w pamięć. Poniższe zestawienie prezentuje zarówno te bardziej, jak i mniej trafione kampanie świąteczne... naszym zdaniem.

Wśród tych trafionych możemy znaleźć m.in. świąteczny spot M&M’s, stworzony w ramach kampanii „Czekoladowe M&M’s lecą w kulki”

Przekonujący jest również tegoroczny świąteczny spot Ikei, przedstawiający starszego mężczyznę z siwą brodą, chodzącego po sklepie IKEA i wybierającego prezenty i produkty świąteczne.

Kultowy już spot Coca-Coli, znany, choć niekoniecznie lubiany przez wszystkich.

Imprezowe święta w domu marki Tommy Hilfiger, spot, który w redakcji magazynu „Brief” wzniecił dyskusję

Świąteczne spoty Apple’a w ramach kampanii pt. „Get a Mac”, w których Mac i PC w wersji rysunkowej z okazji Świąt pozornie odkładają topór wojenny.

Bożonarodzeniowy spot Biedronki, stworzony w ramach strategii „Produkty z Biedronki polecają się na…”, w zabawny sposób przedstawiający polskie zwyczaje świąteczne.

Niewątpliwie tą mniej trafioną jest świąteczna reklama bielizny Uomo, która nie wywołuje pozytywnych skojarzeń.. 

Reklama bielizna Uomo święta

Jako ciekawostkę prezentujemy też kreacje sprzed lat, które trafne dla ówczesnych odbiorców, dziś zostałyby odebrane raczej negatywnie.

Reklama papierosów Lucky Strike, prezentująca Św. Mikołaja z papierosem w ręce, mogłaby oburzyć niejednego z przeciwników palenia

Lucky Strike reklama święta

Reklama odkurzacza Hoover, która dziś mogłaby zostać odebrana jako szowinistyczna

Hoover reklama święta

Kreacja Colta, która nasuwa pytanie – czy w trakcie gorączki świątecznej wypada reklamować rewolwery?

Colt reklama święta

Cały artykuł można przeczytać w grudniowym wydaniu magazynu „Brief”, nr 12(170)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF