Święty Mikołaj – jedyna taka marka

60

Niezależnie od tego, czy wierzymy w Świętego Mikołaja, czy też nie, jest on jedną z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych marek na świecie. Uwielbiany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych pod każdą szerokością geograficzną. Święty Mikołaj przetrwał wojny, wielkie kryzysy gospodarcze, kilka rewolucji, Fidela Castro oraz pseudo reformatorów, którzy próbowali zatrzeć jego wizerunek poprzez promocję substytutów (Dziadek Mróz czy Gwiazdor).

Więc, jak on to robi? Jak Święty Mikołaj zbudował swoją wyjątkową markę na rynku, pomimo przeszkód, jakie świat rzucał mu pod nogi?

ITBC Communication zidentyfikowało kilka kluczowych rzeczy, które Święty Mikołaj robi, aby umacniać swoją markę, przyciągać wciąż nowych fanów, utrzymywać już przekonanych, budować zaufanie i sprawiać, że święta są tak cudowne! Oto one, wraz z przykładami starych reklam marek, które ogrzewały się w blasku jego sukcesu.

Mikołaj nie zawodzi swoich fanów

Wszyscy wiedzą, kim jest Święty Mikołaj.  Jest zwiastunem nadziei, szczęścia i miłości. Zaokrąglona twarz, imię, miejsce zamieszkania, odstający brzuch i czerwone wdzianko są jego znakami towarowymi. Jego marka jest w stanie rozgrzewać konsumentów przez cały rok, a szczególnie w okresie przedświątecznym. Pomimo zawiei i mroźnych temperatur oraz innych przeciwności losu, Mikołaj nigdy nas nie zawiódł. Święty Mikołaj jest uosobieniem niezawodności i solidności.

Źródło: http://www.vintageadbrowser.com

Ta reklama z lat 20-tych XX wieku przedstawia Świętego Mikołaja promującego markę popularnych także dziś opon samochodowych. Sam Mikołaj swoim autorytetem gwarantuje niezawodność produktu w sezonie zimowym.

Mikołaj inspiruje ludzi

Święty Mikołaj inspiruje ludzi, aby byli dobrzy i mili. Zachęca ich do robienia właściwych rzeczy, dawania i bycia najlepszą wersją siebie. Ma wyjątkową zdolność motywowania ludzi do działania i inspirowaniu innych do dawania. Mikołaj ma wpływ na różne aspekty życie. Czy możesz powiedzieć to samo o swojej marce?

Źródło: http://www.vintageadbrowser.com

W tej reklamie z 1938 roku Mikołaj reklamuje znany wszystkim napój. Święty Mikołaj pokazuje, że święta to nie tylko prezenty, ale również czas spędzany z drugim człowiekiem.

Mikołajowe opowieści

Mikołaj opowiada historię o byciu dobrym i dawaniu siebie innym. Mikołaj jest świetnym marketerem, który wie, jak przekazać swoje przesłanie w skuteczny i zachęcający sposób. Podróżuje nawet po centrach handlowych, aby co roku słuchać życzeń dzieci. Marketing polega na opowiadaniu historii w sposób, który sprawia, że ​​konsumenci czują się włączeni w działania marki, dzielą się swoimi emocjami i inspirują się marką. Marki w swoich działaniach promocyjnych powinny sprzedawać więcej niż produkty. Powinny sprzedawać swoją wizję, uczucia, które chcą reprezentować. Święty Mikołaj sprzedaje więcej niż tylko prezenty. Sprzedaje nadzieję, świąteczną radość, naturalne pragnienie bycia i czynienia dobra, a także beztroskie szczęście. Święty Mikołaj zdaje sobie sprawę, że ma moc inspirowania i używa jej. Warto przyswoić tą Mikołajową lekcję dla swojej marki.

Źródło: http://www.vintageadbrowser.com

W tej klasycznej drukowanej reklamie z 1952 roku, Święty Mikołaj przekonuje, że każdy „prawdziwie kochający mąż” powinien sprezentować swojej zonie na święta pralkę mechaniczną. W tamtych czasach zapewne inaczej rozumiano pojęcie „dawania siebie innym”.

Dla kogo prezent, dla kogo rózga?

Święty Mikołaj jest w zasadzie królem segmentacji rynku. Tajniki segmentacji demograficznej, geograficznej, behawioralnej i psychologicznej ma opanowane do perfekcji. Mikołaj tworzy listy i dzieli swoich klientów na mniejsze grupy, które różnią się od innych grup. Świadomie dokonuje podziału rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów, które z uwagi na podobieństwo cech ujawniają podobny popyt. Segmentacja umożliwia mu dostosowanie oferty, postępowanie z poszczególnymi segmentami klientów w zależności od ich oczekiwań lub zachowań. Mikołaj musi korzystać z list segmentujących rynek, aby każdego roku wiedzieć też, kto był grzeczny, a kto nie, ale także zbiera informacje o tym, gdzie dostarczyć jakie prezenty i jak dotrzeć pod dany adres.  Segmentowane listy są niezbędnym narzędziem nie tylko Świętego Mikołaja, ale również efektywnego marketera.

Źródło: http://www.vintageadbrowser.com

Reklama z roku 1906, Święty Mikołaj dostarcza prezent przez komin. Mówiąca Maszyna Viktora i Spółki to na pewno „must have” miłośników nowinek technologicznych początku XX wieku.

Ho, ho, ho, warto brać przykład z najlepszych

Kto z nas nie myśli o Świętym Mikołaju z uśmiechem? To raczej pytanie retoryczne. Dlaczego, tak jest? To dlatego, że zawsze Mikołaj nas zaskakuje.  Czy możesz powiedzieć to samo o swojej marce? Spójrz na swoją firmę i zastanów się, co możesz zrobić, aby wyróżnić się z tłumu? Znajdź swoją niepowtarzalność i zrób coś innego, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Chcesz by twoja marka była popularna, jak Święty Mikołaj? To może nadszedł czas, aby zatrudnić jakąś pomoc. Mikołaj przecież też ma pomocników.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };