Tandem effect – case study

2 315

Jak efektywnie wykorzystać współpracę producenta sprzętu elektronicznego ze sklepem internetowym?

Wyobraźmy sobie wizytę w jednym ze sklepów z artykułami RTV, AGD, laptopami, aparatami – tysiące produktów w jednym miejscu, dziesiątki firm oferujących sprzęt podobnej klasy. Chcemy kupić laptopa, ale widzimy tyle różnych propozycji, że z podjęciem decyzji nie jest łatwo. Naszą uwagę zwraca jednak świetnie wyeksponowane stoisko ze sprzętem jednej marki. Większość z nas w takiej sytuacji, choćby z czystej ciekawości, podchodzi i sprawdza ofertę. Postanowiliśmy przenieść ten schemat do świata online. 

Cel: Sprawić, by użytkownicy rozważający zakup laptopa lub tabletu wzięli pod uwagę produkty naszego klienta, nawet jeśli nie przeglądali wcześniej modeli tej marki. 

Realizacja: W standardowej sytuacji sięgnęlibyśmy po retargeting personalizowany, a internauci, którzy odwiedzili współpracujący z nami sklep online i przeglądali produkty z kategorii laptopy, w kolejnych dniach widzieliby w sieci banery reklamowe tego sklepu z propozycjami wcześniej oglądanych marek. Nie o taki efekt jednak chodziło. By osiągnąć postawiony sobie wspólnie z klientem cel postanowiliśmy wykorzystać Tandem Effect – rozwiązanie, które wprawdzie bazuje na retargetingu personalizowanym, ale pozwala pokazać użytkownikom znacznie więcej produktów danego producenta, niż jego konkurencji. Przekładając to na konkretny przypadek: wszystkim użytkownikom, którzy przeglądali laptopy na stronie współpracującego z nami sklepu, w kolejnych dniach, w ramach prowadzonej kampanii, na kreacjach reklamowych tego sklepu pokazaliśmy wyłącznie urządzenia naszego klienta. Co ważne, nawet jeśli internauta nie brał pod uwagę sprzętu tej marki. Podobnie zdefiniowaliśmy kampanię w kategorii tablety.

Czas: od 10 do 30 października 2013 r.

Forma: W ramach kampanii przygotowaliśmy 18 różnych formatów kreacji.

Wyniki:

  • ponad 1,8 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie produkty producenta
  • ponad 6 tys. kliknięć w reklamy
  • średni CTR dla kampanii na poziomie 0,34%

Szczegółowe wyniki kampanii:

LAPTOPY:

  • 1,5 mln odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie laptopy producenta
  • 66 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem laptopa, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym 

TABLETY:

  • 364 tys. odsłon banerów, na których pojawiały się wyłącznie tablety producenta
  • 17 tys. unikalnych użytkowników zainteresowanych zakupem tabletu, którzy zobaczyli reklamy z ofertą producenta
  • 5,4 proc. spośród wszystkich użytkowników przekierowanych na zakładkę produktu w sklepie internetowym

Tandem effect case study

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };