...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Interaktywna rzeczywistość: nadchodzi rewolucja w edukacji?

Połączenie prawdziwego świata z cyfrowo generowanym obrazem już nie jest abstrakcją. Rozszerzona rzeczywistość, czyli Augmented Reality, obecnie znajduje coraz więcej zastosowań! To także duża szansa na rozwój dzieci.

Na rynku dostępnych jest już sporo aplikacji na smartfony, które korzystają z rzeczywistości rozszerzonej. Obrazy generowane na wyświetlaczach urządzeń mobilnych nie tylko dostarczają rozrywki czy informacji, ale także edukują. Interaktywne materiały mogą zachęcić dzieci do nauki, rozwinąć ich wyobraźnię. Stają się również źródłem wiedzy, która nie jestdostarczana podczas klasycznych lekcji w szkole.

W jaki sposób to działa?

Pojęcie rzeczywistości rozszerzonej jest dość szerokie. Najprościej, to system łączący obraz rzeczywistego świata z obiektami wyświetlanymi na telefonie czy komputerze. W efekcie efekty 3D łączą się z elementami realnego świata i powstaje spójna całość. Rzeczywistość rozszerzona nie tworzy więc nowej rzeczywistości, tylko „dopełnia” ten prawdziwy obraz. Do prostych przykładów jej wykorzystania należą Mapy Google, dzięki którym możemy odnaleźć interesujące nas miejsce czy filtry umożliwiające nałożenie okularów czy brody na zdjęcie.

Rewolucja w muzeach

Wśród wielu praktycznych sposobów zastosowania młodej technologii znalazły się także muzea, które na ogół nie kojarzą się z nowoczesnością. System umożliwia osobom przyglądającym się eksponatom poznanie dodatkowych materiałów multimedialnych. Taką metodę zastosowano w słynnym muzeum Rijksmuseum w Amsterdamie, gdzie odwiedzający mogli skanować obrazy na swoich telefonach i uzyskać dostęp do ukrytych informacji.

Ratunek dla spadającego poziomu czytelnictwa

Z najnowszych badań czytelnictwa wynika, że w 2016 roku 63 proc. Polaków nie przeczytało ani jednej książki. Oryginalnym sposobem walki z tym problemem może być zastosowanie w lekturze systemu AR. Daje on czytelnikowi możliwość zapoznania się z treścią w interesującej formie. Podobnie jak w muzeach, po zeskanowaniu wybranego fragmentu tekstu lub specjalnej ikony, na ekranie smartfona pokażą się ukryte treści – dodatkowe obrazy czy filmy.

Wykorzystanie możliwości rozszerzonej rzeczywistości może przynieść wiele pożytku nie tylko dorosłym, ale również dzieciom. – Połączenie realnego świata z interaktywnym może przekonać najmłodszych, że zdobywanie wiedzy to świetna zabawa – mówi Jarosław Zając z Wydawnictwa Piętka, które niedawno wprowadziło do swojej oferty produkty dla dzieci z „Interaktywnej Serii 3D”. Wśród artykułów znajdują się kolorowanki 3D – po wypełnieniu obrazka kolorem, dziecko skanuje go za pomocą smartfona. Przez jego ekran obserwuje wówczas spacerujące po biurku zwierzę. Oprócz trójwymiarowych obrazów aplikacja umożliwia także karmienie stworzonego zwierzaka oraz zabawę z nim.

:

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF