Polacy światowymi liderami w blokowaniu reklam

4 191

Polscy internauci wyjątkowo chętnie blokują reklamy w internecie. Na całym świecie reklamodawcy rocznie tracą z tego tytułu ponad 20 miliardów dolarów. Jak się okazuje, jest jednak sposób, który pozwala pogodzić interesy obu grup.

Nikt na świecie nie blokuje reklamy online z taką pasją, jak polscy internauci. Z wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarce korzysta u nas ponad 7 mln internautów, czyli około 38 proc. użytkowników polskiej sieci. Tym samym użytkownicy internetu znad Wisły są obecnie światowymi liderami w dziedzinie blokowania reklam.  

Warszawska firma Cloud Technologies, największa hurtowania danych w tej części Europy i spółka specjalizująca się w Big Data marketingu, postanowiła przyjrzeć się bliżej portretowi polskiego internauty. W tym celu przygotowała infografikę, przedstawiającą najważniejsze informacje o internaucie blokującym reklamę online. Ile ma lat? Jakiej jest płci? Z jakiego powodu blokuje reklamę? Czy i ile płaci za dostęp do treści online?

Jak się okazuje, w Polsce reklamy znacznie częściej blokują młodzi internauci. Ponad połowa, bo 60% z nich, ma od 18 do 24 lat. Przeawagę w blokowaniu mają mężczyźni – reklamy w internecie blokuje 43% z nich. Jeśli chodzi o kobiety, jest to 33%. Powodem blokowania, jak twierdzą internauci, najczęściej jest nadmiar reklam w sieci oraz zbyt częste pojawianie się ich na stronach.

Co ciekawe, Cloud Technologies jest również autorem technologii UnBlock, umożliwiającej wydawcom unikanie blokowania reklam na ich stronach. Wynalazek Cloud Technologies otrzymał wstępną ochronę patentową od Urzędu Patentowego RP w Polsce, a docelowo jego ochrona zostanie rozszerzona również na pozostałych rynkach UE, a także w Stanach Zjednoczonych. 

::

Fot. Fotolia

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };