Reklama kinowa… na smartfonie

2 898

Kina pełne są plakatów. I nic w tym dziwnego, ponieważ dzięki nim dowiadujemy się o nowościach filmowych, ale także mamy kontakt z różnego rodzaju reklamami. Plakaty mają jednak to do siebie, że są mało interaktywne. A właściwie były mało interaktywne, ponieważ zmienia to nowa funkcja aplikacji sieci kin Multikino.

Multiworld to aplikacja na smartfony, którą przygotowała sieć Multikino. Jej głównym celem jest dostarczanie użytkownikom informacji o nowościach filmowych i reklamowanych w kinach produktach, ale także rozrywka.

Reklamodawcy dzięki funkcji ePoster mogą ożywić swoje plakaty. Po uruchomieniu aplikacji Multiworld i nakierowaniu obiektywu aparatu smartfona na plakat użytkownik uzyskuje dostęp do informacji o filmie czy produkcie, będzie mógł zobaczyć materiały wideo i inne treści powiązane z plakatem, wziąć udział w quizie czy konkursie, a także kupić bądź zarezerwować bilet do kina.

Pierwszym przykładem pokazującym w praktyce jak działa ePoster jest kampania zrealizowana przez Multikino Media dla marki Seat.  – Użytkownicy będą mogli zdobyć informacje o produkcie, obejrzeć spot reklamowy, a w dalszej kolejności wziąć udział w zabawie, w której do wygrania będą bilety do kin sieci Multikino oraz zniżki na zestawy barowe – informuje Marcin Duda, Head of Digital, osoba odpowiedzialna za wprowadzenie i sprzedaż oferty Multiworld.

Aplikację Multiworld z funkcją ePoster mogą już pobierać ze sklepu Google Play użytkownicy urządzeń z Androidem. iUserzy muszą jeszcze chwilę zaczekać.

Tworzenie tego typu aplikacji zamiast dodawania do kolejnych plakatów QR-codów to ruch w dobrą stronę. Dzięki niemu można w bardziej efektywny sposób angażować odwiedzających kina. To również dobra droga do wygodnej dystrybucji biletów.

Ponadto, opisywana aplikacja jest tylko częścią działań podejmowanych przez sieć kin Multikino, jeżeli chodzi o digital i mobile. W tym roku sieć ma wejść we współpracę ze startupem Social Wi-Fi, które współtwórca, Artur Racicki, zajął 5. miejsce w tegorocznej edycji rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie „Briefu”. Oprócz tego Multikino wprowadzi pierwsze w Polsce interaktywne bloki reklamowe.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };