...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia

Choć pierwszy tydzień sierpnia znów należał do Tymbarka, w zestawieniu pojawiło się Nike z kreatywnym spotem nawiązującym do olimpijskiej rywalizacji. Sprawdź TOP10 kreacji wideo online, jakie najbardziej promowały się w sieci w ostatnim tygodniu.

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(1-7 sierpnia)

 

W ubiegłym tygodniu pierwsze miejsce należało do marki Tymbark, tym razem najwięcej internautów obejrzało spot reklamujący konkurs “Zostań Królem Dżungli”. Kolorowa animacja w formie filmu 360 stopni osiągnęła 3,4 mln rozpoczętych emisji i dotarła do ponad 2,1 mln użytkowników (źródło: gemiusAdReal).

 

Również na drugim miejscu znalazł się Tymbark, tym razem ze spotem przypominającym o osiemdziesiątej rocznicy wprowadzenia marki na rynek. Spot, o którym pisaliśmy już w poprzednich tygodniach dotarł do 1,8 mln użytkowników przy 2,9 mln rozpoczętych emisji.

 

Oba spoty Tymbarka łącznie w ubiegłym tygodniu dotarły do 3,45 mln realnych użytkowników i jak widać współoglądalność była bardzo niska ─ poniżej pół mln internautów. Taką strategię obserwujemy od kilku tygodni. Spot „Stand by me” jest promowany od 7 lipca, promocja konkursu ruszyła kilka dni później. Od tego czasu przez kolejne 3 tygodnie oba spoty Tymbarkadotarły do ponad 2,5 mln realnych użytkowników. W lipcu osiągnęły wynik 6,3 mln realnych użytkowników, z czego 4,6 mln rozpoczęło oglądanie „Stand by me”, natomiast ok 3 mln ─ spotu konkursowego. Jak łatwo policzyć daje to współoglądalność na poziomie 1,3 mln użytkowników w ciągu ubiegłego miesiąca. Nie dziwi nas to, ponieważ te dwie reklamy wideo skierowane są do zupełnie innych grup docelowych ─ co widać także w placementach.  Oba spoty co prawda emitowane są na YouTubie czy CDA.pl, ale już Gry.pl czy Giercownia.pl wyróżniają się w spocie konkursowym, a TVP i Player.pl w spocie “Stand by me”.

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu należy do Nike. Kultowa marka odzieży i obuwia sportowego już po raz kolejny pokazała, że potrafi kreatywnie wykorzystać możliwości, jakie daje reklama wideo online. Podobnie jak w przypadku filmu „The Switch” z Cristiano Ronaldo podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej (Patrz Euro 2016: Najciekawsze piłkarskie reklamy wideo online w sieci), również i tym razem marka postawiła na spot o niestandardowej długości. Reklama, której najdłuższa wersja trwa 2 min 27 sek. została wyemitowana na Youtubie oraz Facebooku. Ponieważ internauci odwiedzający obie witryny mogą szybko ominąć reklamę, koszt kampanii nie jest zależny od długości spotu. To z kolei daje możliwość zaprezentowania ciekawej historii użytkownikom, którzy postanowią obejrzeć cały materiał.  I to od kreatywności produkcji zależy, jak długo uda się utrzymać uwagę widzów. Tym razem jest to zabawna historia, w której narrator przedstawia drogę kolejnych zwykłych ludzi do szczytu ich sportowych umiejętności a w miarę rozwoju wydarzeń sam jest zaskoczony nieprawdopodobnymi osiągami sportowców w strojach Nike. W ubiegłym tygodniu ten nawiązujący do Olimpiady spot obejrzało 1,25 mln realnych użytkowników przy ponad 3 mln emisji, a kampania nieprzypadkowo wystartowała 5 sierpnia ─ w dniu otwarcia Igrzysk.

::

Fot. Fotolia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF