Trendy mediowe w 2018r. Gdzie znajduje się klucz do sukcesu?

grupa SARE - mrTarget
260

Zawsze na przełomie roku wszyscy zadają sobie pytanie co nowego i co tak spektakularnego pojawi się w branży mediowej, że będzie wyznacznikiem na kolejne lata…

Otóż z każdym rokiem widać ewidentnie trend precyzyjnego i jakościowego podejścia do obsługi klientów. Czasy planowania dużo i tanio skończyły się dawno temu, oczywiście są nadal Klienci i specyficzne branże w których ten model sprawdza się idealnie – natomiast nie potrzeba specjalisty aby prowadzić tego typu działania i zazwyczaj klienci bez większych problemów robią to samodzielnie.

Kluczem do sukcesu jest precyzyjny i spersonalizowany przekaz reklamowy, który jeszcze do niedawna pojawiał się na spotkaniach briefingowych u klientów, ale jak przychodziło do realizacji to różnie bywało z dowożeniem deklarowanych wyników. Oczywiście narzędzia chociażby Google pozwalały na tego typu działania, ale klienci nieustannie dążyli do wdrażania kolejnych powierzchni reklamowych, efektem czego były komórki RTB praktycznie w każdej agencji digitalowej czy domu mediowym.

W 2018r. bardzo ważną rolę będą niewątpliwie odgrywały media społecznościowe i cała nadzieja w tym, iż reklamodawcy zrozumieją, że osoba wew. firmy zajmująca się także działaniami social w przerwie od swoich głównych obowiązków to niekoniecznie najlepsze rozwiązanie.
Interakcja z użytkownikiem/klientem musi odbywać się nieustannie, praktycznie 24h na dobę..
Z biegiem lat zmieniało się także postrzeganie kanału social od strony klientów, nie traktują fanpage‘a klienta jedynie jako miejsce z informacją o nowych produktach czy usługach a zdecydowanie jako platformę do komunikacji z kompetentnymi doradcami. Wyraźnie widać trend wśród reklamodawców, iż kanał social jest coraz wartościowszą platformą komunikacji i przeznaczane są na nią coraz większe środki finansowe. Wszystko wskazuje na to, iż tendencja wzrostowa nabierze jeszcze większego tempa w trakcie obecnego roku.

Jeśli jesteśmy już przy zaangażowaniu i interakcji z użytkownikami to nic nie robi tego lepiej, niż  transmisje live a tu pojawia się cały segment związany z wideo w sieci. Najprawdopodobniej w 2018 roku doświadczymy dużego wzrostu zainteresowania treściami wideo, zarówno na platformach VOD, YouTube czy na serwisach społecznościowych. Coraz więcej osób deklaruje, iż w pełni świadomie korzystają z materiałów wideo przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, ale także przenosi się z tradycyjnych ofert telewizyjnych na rzecz platform typu Netflix. Odchodząc nieco od tradycyjnych formatów reklamowych nie możemy pomijać Content Marketingu, klienci zaczęli doceniać tego typu rozwiązania, gdyż w dużej mierze mogą produkować tego typu treści na własną rękę lub przy pomocy niedużych nakładów finansowych.

Bardzo często podczas rozmów z klientami pada pytanie czy to właśnie ten rok będzie rokiem mobile…
Moim zdaniem tak bardzo każdy czekał na ten moment, iż nie zauważył że lata mobile się już rozpoczęły i mają się całkiem dobrze. Oczywiście nie można porównywać kanału mobile pod względem wydatków do chociażby mailingu czy display‘u, ale bardzo często kanał mobile jest niesłusznie pomijany.
93% Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego (wg TGI) a w roku 2016 sprzedano ponad 8 mln smartfonów.

Źródło: Kantar Millward Brown, badanie TGI / Trends in Mobile – Mindshare

 

Zaciera się także granica pomiędzy ruchem z desktopu a urządzeniami mobilnymi, jak wynika z badania Gemius, w październiku 2017r. aż 90% ruchu stanowiły wejscia z urządzeń mobilnych.

Źródło: Gemius, badanie gemiusTraffic: Ruch PC vs. non-PC / Trends in Mobile – Mindshare

 

Dzięki chociażby usłudze geotrappingu możemy dotrzeć precyzyjnie do osób z konkretnych lokalizacji co jest bardzo istotne w przypadku klientów mających punkty lub salony sprzedaży.
Dodając do tego precyzyjne targetowanie demograficzne i behawioralne mamy praktycznie 100% dotarcie do osób z TG.

Czy w 2018r. czeka nas coś przełomowego jeśli chodzi o rynek reklamowy?
Wg mnie nie, natomiast należy bardzo uważnie przyglądac się rynkowi rzeczywistości wirtualnej (VR) oraz rzeczywistości rozszerzonej (AR). Przychody w 2017r. z VR są szacowane na ok. 2.2 miliarda dolarów
a z AR na 1.2 miliarda dolarów.

Źródło: https://www.superdataresearch.com/market-data/virtual-reality-industry-report/ 

Pojawiają się głosy, iż AR wyprzedzi VR pod względem wydatków w przeciągu kilku najbliższych lat a sam Tim Cook (CEO Apple inc.) przyznał, iż AR jest jedną z najważnieszych technologii ostatnich lat.
Czas pokaże, jednak myślę, że w 2018r. powinniśmy najbardziej skupić się na tym czego oczekuje od nas Klient i przekazać mu kompleksowe, precyzyjne rozwiązania przy wykorzystaniu już sprawdzonych
i rozwiniętych narzędzi.

Autor artykułu:

Piotr Michalak – Strategy Business Development Director  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };