Trenuj Mądrze – case study

2 954

Klient: Timex Group Polska, czas trwania kampanii: marzec – sierpień 2012

Zadanie agencji:
– zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów
– edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy

Elementy kampanii:
•    raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
•    zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
•    serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
•    produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
•    marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
•    Social Media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
•    działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)

Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów Timex?

W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup.

Na podstawie researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.

Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?

Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

To pozwoliło nam:
•    zróżnicować nośniki kampanii
•    zróżnicować wykorzystywane touchpointy
•    precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły

W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.

Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:
•    uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
•    bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
•    zakładający powiązanie specyficznych treści takich, jak artykuły z teaserami produktami Timex i linkowaniem do ecommerce marki

Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.
W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki,  fotografie i wykresy.

Przykład infografiki przygotowanej na potrzeby serwisu

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się.

Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.

Synergia z Facebookiem
Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi fanpage akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.

eRzecznik marki na forach internetowych
Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru

– Pomiar pulsu to nieodłączna cecha nowoczesnego podejścia do uprawiania sporu. Chcemy poszerzać wiedzę o mądrym treningu wśród internautów, zachęcając do ćwiczeń z pulsometrem. Wiedza wynikająca z monitoringu pracy serca pozwala nie tylko polepszać osiągi – to także inwestycja w świadomość ciała i możliwość poznania swoich możliwości,. Wierzymy, że serwis TrenujMądrze.pl będzie platformą edukacyjną dla osób aktywnych oraz płaszczyzną wymiany poglądów i doświadczeń treningowych – mówi Bartosz Szlązkiewcz, marketing manager Timex Group Polska

Wsparcie mediowe
Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads.
Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.

Jak zawsze wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej – od nośników po poszczególne landing page.

Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście ilość osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów.  Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };