...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Twitter zarabia, LinkedIn zwiększa zaangażowanie #socialnews

social media

Facebook wprowadza nowe narzędzia do identyfikacji mylących treści. Jednocześnie traci młodych użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Twitter pomimo spadku ilości użytkowników zwiększa przychody. LinkedIn notuje najwyższe w historii wskaźniki zaangażowania.

Twitter zarabia pomimo spadku użytkowników

W trzecim kwartale 2018 liczba użytkowników „ćwierkacza” spadła z 335 milionów użytkowników miesięcznie do 326. Pomimo spadku o 9 milionów serwis zanotował przychody na poziomie 758 milionów dolarów, pobijając znacząco prognozę, która wynosiła 703 miliony. Szybko zareagowała na to giełda i akcje serwisu zyskały około 10 procent wartości.

Pomimo spadku liczby użytkowników miesięcznych na Twitterze ciągle rośnie liczba użytkowników dziennych. Należy też pamiętać, że serwis ostatnio wzmocnił swoje działania mające na celu eliminacje kont prowadzonych przez boty czy fałszywych kont prowadzonych przez agitatorów politycznych i społecznych.

Snapchat i Instagram w USA najpopularniejsze. Facebook daleko

Według badania przeprowadzonego na 8600 nastolatków w USA wnika, że 85 procent z nich korzysta przynajmniej raz w miesiącu z Instagrama, a jeden procent mniej ze Snapchata. Facebook, na którego wskazało 36 procent wyprzedza jeszcze Twitter z 47 procentami.  W stosunku do wiosny 2016 roku Facebook stracił aż 24 procent!

Serwis Marka Zuckerberga jeszcze gorzej wypada gdy tych samych respondentów spytano o ich ulubiony serwis społecznościowy. Facebooka wskazało zaledwie 5 procent. Tutaj też serwis znalazł się nie tylko za Instagramem (32 procent) i Snapchatem (46 procent), ale również za Twitterem (6 procent).

Duży spadek liczby młodych użytkowników w USA, który jest najważniejszym rynkiem Facebooka, może w następnych latach przełożyć się na mniejszą liczbę użytkowników w starszych, bardziej atrakcyjnych reklamowo kategoriach wiekowych.
Link do badania.

Dobre wyniki finansowe LinkedIn

LinkedIn opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku. W każdej kluczowej metryce (przychód, zysk) serwis notuje dwucyfrowe wzrosty procentowe w porównaniu z wynikami z zeszłego roku. Jednak to co najważniejsze z perspektywy marketera to 34 procentowy wzrost zaangażowania mierzony poprzez liczbę sesji.

Według ostatnich informacji LinkedIn ma 575 milionów użytkowników. Jednak liczba MAU (aktywnych przynajmniej raz w ostatnim miesiącu) to zaledwie 250 milionów. Liczba użytkowników w Polsce to 2,6 miliona według Gemiusa lub 3,1 miliona według panelu reklamowego LinkedIna.

Link do wyników finansowych serwisu.

Facebook rozwija narzędzia do weryfikacji clickbaitów i fałszywych informacji

Serwis ogłosił, że od teraz będzie nie tylko oceniał całość artykułu pod kątem prawdziwości, ale również sam nagłówek. Według badań 80 procent czytelników właśnie na nim poprzestaje konsumować artykuły.

Ma to zapobiec wprowadzania użytkowników serwisu w błąd przez media, których model biznesowy bazuje na zarabianiu z reklam. Weryfikacji treści mają dokonywać przeszkoleni moderatorzy.

 

Specjalista social media z ponad 10 letnim doświadczeniem. Autor bloga whysosocial.pl oraz książki "Zrozumieć social media". Doświadczenie zbierał zarówno w agencjach kreatywnych jak również czołowych polskich mediach cyfrowych.

Artur Roguski