...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Twitter pomaga walczyć z HIV

Z badań naukowców z Uniwersytetu w Kalifornii wynika, że media społecznościowe można wykorzystać w walce z epidemią wirusa HIV i narkomanią. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie „Preventive Medicine”. Dowodzą one zależność pomiędzy dużą liczbą tweetów związanych z narkotykami lub ryzykownymi zachowaniami seksualnymi na danym obszarze USA i rosnącą epidemią HIV w tych miejscach.

Algorytm na Twitterze wyszukuje słowa powiązane z tematem wirusa np. sex, drugs. Następnie umieszcza je na mapie, która tworzy model statystyczny. Można w ten sposób sprawdzić, czy lokalizacje tweetów pokrywają się z obszarami, na których zgłaszane były przypadki zachorowań na HIV. Wadą systemu jest korzystanie z publicznych danych z 2009 roku. Częste aktualizowanie danych pozwoliłoby na lepszą trafność w określaniu ognisk. Ostatnie badania pokazują, że najwięcej wpisów związanych z ryzykiem zakażenia wirusem HIV pojawiło się na obszarze Kalifornii , Teksasu , Nowego Jorku i Florydy. Najwyższy wskaźnik per capita takich tweetów odnotowano na terenie Waszyngtonu, Delaware , Luizjany i Karoliny Południowej.

Nie jest to jedyny pomysł na wykorzystanie mediów społecznościowych dla dobra społecznego. RED i Johnson & Johnson podjęli się kampanii “Share (Red), Save lives”, mającej na celu walkę z AIDS , gruźlicą i malarią. Na portalach Facebook, Pinterest i Twitter pojawiła się infografika. Za każde jej udostępnienie Johnson & Johnson wpłaca 1 $ do Światowego Funduszu na rzecz Walki z AIDS , Gruźlicą i Malarią – do łącznej wysokości 100,000 dolarów. Dzięki kampanii udało się w znacznym stopniu zmniejszyć liczbę zakażeń za pośrednictwem transmisji wirusa z matki na dziecko. Jeszcze w 2003 liczba ta wynosiła prawie 570 tys., a w 2013 odnotowano 330 tys. nowych zakażeń. Twórcy liczą, że z czasem uda się całkowicie je wyeliminować.

Udzielanie pomocy poprzez portale społecznościowe jest szybkie i proste, a przy okazji efektywne, bo umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Miejmy więc nadzieję, że takich akcji będzie pojawiać się coraz więcej. Poniżej linki do infografiki kampanii “Share (Red), Save lives”:

Facebook

Twitter

Pinterest

Infografika hiv

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF