...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kartki świąteczne – inne niż wszystkie

Alert Media Communications już od 17 lat wysyła swoim Klientom kartki z komiksami świątecznymi w tym samym formacie graficznym – z roku na rok tworzy się z tego kolekcja swoistego komiksu seryjnego. Zawsze obrazek i tekst życzeń jakoś nawiązują do aktualnej sytuacji.  

W tym roku leit motiv to XX-lecie naszej firmy. Dlatego życzenia słowne układają się, graficznie w dwie rzymskie dziesiątki a widoczny na kartce pomarańczowy parasol (oprócz symboliki ochrony antykryzysowej) jest dokładnie taki, jaki fizycznie dostali uczestnicy jubileuszowej imprezy kilka dni wcześniej zorganizowanej w …teatrze. W tym kontekście parasol na kartce to taka odwrotność teasera – jest po, a nie przed otrzymaniem gadżetu. To właśnie na parasolu pierwszy raz przedstawiliśmy nasze logo, które wprowadziliśmy 9 grudnia br.

 

I jeszcze dodam, że co roku w agencji ogłaszamy wśród pracowników konkurs na koncept obrazka i treść życzeń. To taka wewnętrzna grywalizacja w zakresie kreatywności i wizualnej i słownej.

Stały — od 2005 roku — format kartki ma także komunikować stabilność wysokiej jakości naszych usług (mamy klientów, których obsługujemy od 18 lat bez przerwy). Pierwszy projekt graficzny kartki stworzył Edward Lutczyn. Teraz pomysły na wizualizację obrazków realizuje warszawska graficzka Taisa Mikołajczyk.

Kartka głównie idzie w wersji fizycznej pocztą, niesymetrycznie złamana. Oczywiście adaptujemy też ją do wersji e-kartki. Obie wersje w załączeniu.

Niby drobna rzecz – kartka, może to nie jest kalendarz Pirelli, ale ma swoją historię, ideę, łączy tradycję i aktualność. Komunikuje stabilne atrybuty marki i wiemy, że odbiorcy ją bardzo lubią i co roku czekają na nową odsłonę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Młodzi, przedsiębiorczy i pomysłowi bez granic! Startupy nagrodzone w konkursie Kraków Business Starter – IV Edycja

Nowatorski system wizyjny dla platform bezzałogowych pn. Pixelent, produkcja dobrze zaprojektowanych, designerskich mebli z ukrytą funkcją korzystania przez naszych pupili oraz platforma www będąca internetową przestrzenią do wypożyczania przedmiotów i zarabianiu na nich – oto wygrani IV edycji konkursu Kraków Business Starter (KBS), która odbyła się 18 stycznia 2017 roku.

Podczas finałowej gali Kraków Business Starter, która miała miejsce 18 stycznia w ramach XXXIV StartUp Mixera, wystąpiło 8 laureatów wyłonionych z aż 105 zgłoszeń. Finaliści przez ostatnie 6 miesięcy rozwijali swoje projekty pod skrzydłami Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Krakowie. W konkursie do wygrania były 3 nagrody w wysokości 10 000 zł, 5 000 zł i 5 000 zł.

– To już ostatnia a zarazem najlepsza edycja tego konkursu. W tym roku wśród finalistów znalazły się pomysły z sektora kreatywnego, wysokich technologii oraz IT. Wiedza jest kluczowym czynnikiem rozwoju własnej firmy, dlatego oprócz nagrody finansowej wszystkie pomysły dostały tzw. wsparcie „wiedzowe”. W tym roku startujemy z nowym programem KRK InnoTech Starter (KITS). To kompleksowy program, którego celem będzie transfer technologii opracowanych przez młodych naukowców krakowskich uczelni do biznesu – mówi Sebastian Kolisz, Dyrektor Regionalny Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości oraz Dyrektor obszaru Growth Business Link Kraków.

zwycięzcy

Zwycięzcą IV edycji KBS został StartUp „HAU HOUSE” (https://www.hau-house.com), zdobywając 10 000 zł. HAU HOUSE łączy wyjątkowy design i miłość do zwierząt. To propozycja połączenia przestrzeni życia człowieka i pupila. Na pierwszy rzut oka meble i akcesoria wyglądają jak dobrze zaprojektowane przedmioty ale ich ukrytą funkcją jest możliwość korzystania z nich także przez pupili.

Kolejne miejsce, zdobyła platforma „Rent And Lend” (http://rentandlend.pl) , wygrywając 5 000 zł. Rent and Lend to platforma www będąca internetową przestrzenią do wypożyczania przedmiotów. Oznacza to, że każdy kto potrzebuje skorzystać z jakiegoś przedmiotu, a nie chce wydawać na niego dużej ilości pieniędzy, może znaleźć tutaj poszukiwaną rzecz. Z drugiej strony osoby posiadające przydatne przedmioty, których akurat nie używają, mają możliwość pożyczać je innym i zarabiać na tym pieniądze.

Kolejna nagroda w wysokości 5 000 zł przypadła dla StartUpu „Pixelent” (http://www.pixelent.eu), który tworzy nowatorski system wizyjny dla platform bezzałogowych, na rynku UAV (“drony”). Zapewni to użytkownikowi możliwość trójwymiarowego postrzegania przestrzeni wokół prowadzonego drona.

Komisja konkursowa składała się z przedstawiciela AIP Kraków w osobie: Sebastian Kolisz – Dyrektor Regionalny Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości oraz Dyrektor obszaru Growth Business Link Kraków, Grzegorz Kolasiński – Digital Business Growth Expert (Expert zewnętrzny z Business Tailors Sp. z o.o.) oraz Mecenasa działań AIP Kraków firmę UBS
w składzie: Ewa Szymkowska – Nowak, Diana Bonczar, Katarzyna Pachuta. Głos decydujący w wyborze zwycięzców miał UBS.

UBS jest instytucją finansową, która m.in. świadczy usługi przedsiębiorstwom odnoszącym znaczące sukcesy na całym świecie. Mamy nadzieję, że dzięki Krakow Business Starter  powstaną w Krakowie firmy, które odniosą podobny sukces, jak nasi klienci. Ten program powstał w ramach naszej strategii odpowiedzialności społecznej biznesu, której jednym z głównych założeń jest działanie na rzecz społeczności lokalnej. W czterech edycjach Krakow Business Starter przyciągnął ok 400 utalentowanych studentów i absolwentów, którzy dzięki naszej wspólnej pomocy tworzą miejsca pracy w Krakowie i być może przyczynią się do prężnego rozwoju miasta – podsumowuje Michał Stępień, Country Head UBS

Projekt realizowany jest przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości w Krakowie
i Mecenasa działań AIP Kraków firmę UBS. Więcej informacji o konkursie możemy uzyskać na stronie projektu www.krakowbusinessstarter.pl

W Inkubatorze AIP w Krakowie tylko w tym roku zostało otwartych ponad 300 firm. Swoją przygodę z biznesem w krakowskim AIP zaczynała m.in. światowej sławy marka odzieżowa, MISBHV.


Krakow Business Starter to program skierowany do młodych przedsiębiorców z innowacyjnymi pomysłami na firmę. Konkurs daje szansę na rozpoczęcie działalności pod okiem specjalistów oraz rozwija kompetencje i umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. W ramach konkursu zostały przewidziane nagrody finansowe dla 3 pierwszych miejsc w wysokości 10 000 zł. Projekt realizowany jest przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości w Krakowie i firmę UBS. Więcej informacji o konkursie można uzyskać pod adresem www.krakowbusinessstarter.pl

Inkubatory AIP (AIP) są praktyczną szkołą prowadzenia biznesu dla startupów. AIP umożliwiają przetestowanie pomysłów na rynku na preferencyjnych warunkach i bez konieczności rejestracji działalności gospodarczej lub spółki. AIP to także jedyny ekosystem w Polsce umożliwiający uzyskanie finansowania na rozwój w najprostszym modelu inwestycji – 100/15 czyli 100 000 zł za 15% udziałów w startupie. Dzięki tej innowacyjnej na skalę europejską sieci 50 inkubatorów, od 2004 roku AIP pomogło rozwinąć się ponad 10 000 początkującym przedsiębiorstwom, a obecnie pod swoimi skrzydłami ma 2112 startupów. Wśród nich znalazły się m.in.: Qpony.pl, MISBHV, Glov.

Więcej informacji: www.inkubatory.pl Twitter: @inkubatorypl Facebook:  inkubatorypl

UBS  istnieje od ponad 150 lat, działa w ponad 50 krajach (włączając najważniejsze ośrodki finansowe) i zatrudnia ok. 62 tysiące pracowników. Główne siedziby UBS znajdują się w Zurychu i Bazylei w Szwajcarii. Firma UBS świadczy usługi bankowości prywatnej oraz korporacyjnej dla klientów indywidualnych, korporacyjnych i instytucjonalnych na całym świecie. UBS Business Solutions Poland Sp. z o.o. to jeden z pięciu hubów międzynarodowej korporacji UBS, z siedzibą w w Zabierzowie koło Krakowa i we Wrocławiu. Od 2007 roku pełni on ważną rolę w realizacji strategii firmy, której celem jest osiągnięcie i utrzymywanie pozycji lidera wśród instytucji finansowych na świecie. Obecnie polska jednostka zatrudnia około 2000 osób, podzielonych na zespoły ściśle współpracujące z innymi oddziałami firmy na całym świecie, i prowadzi działalność w obszarach: Operations, Finance, HR, Legal, Compliance, Risk and Risk Control, IT, Data Services, Process Excellence oraz Project Management. Poza krakowskim i wrocławskim biurem UBS firma jest obecna w Polsce poprzez przedstawicielstwo UBS AG oraz biuro bankowości inwestycyjnej w Warszawie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fish and Chips w Varanasi

Nigdy nie sądziłam, że trafie kiedykolwiek do takiego miejsca jak Varanasi (zwane również Benares).  Do tej pory mam wrażenie, że to cud, że przeżyłam ten pobyt i nie złapałam żadnej choroby. Byłam święcie przekonana, że nie może się to dla mnie dobrze skończyć. Varanasi to miasto liczące ponad 3 mln mieszańców położone na północnym wschodzie Indii. […]

Nigdy nie sądziłam, że trafie kiedykolwiek do takiego miejsca jak Varanasi (zwane również Benares). 

Do tej pory mam wrażenie, że to cud, że przeżyłam ten pobyt i nie złapałam żadnej choroby. Byłam święcie przekonana, że nie może się to dla mnie dobrze skończyć.

Varanasi to miasto liczące ponad 3 mln mieszańców położone na północnym wschodzie Indii. Ośrodek kultu wyznawców hinduizmu i buddyzmu powstał około 3000 lat temu.

Całe Indie marzą o śmierci w tym świętym miejscu. Nawet pośmiertnie transportuje się ciała czy prochy.

Przyjechałam do Varanasi zaledwie na 3 dni. Przed świtem chciałam się znaleźć nad Gangesem celem podziwiania pięknego wschodu słońca. Wsiadłam do tuk tuka a kierowca widząc białą turystkę (więc zapewne ma kasę) umówił bez mojej wiedzy przewodnika. Muszę przyznać- pokazał mi miejsca do których sama bym nie dotarła.

  

  

Mój dzień rozpoczął się od pływania łódką po Gangesie. Zdumiewające ile osób można spotkać o 6 rano przy brzegu. Właściwie to ciężko było się przecisnąć przez tłumy, które przez całą dobę przybywają nad Ganges. Nie mogłam uwierzyć własnym oczom- cale rodziny, turyści, mieszkańcy, dzieci, zwierzęta (te święte i te nie), śmieci, szmaty przygotowane do prania…wszystko w Gangesie. Przewodnik (nazwę go Lou) powiedział, że on od urodzenia o 5 rano bierze kąpiel w Gangesie bo to oczyszczające i odbywa w niej modlitwy. Płynąc łódką nagle zahaczyliśmy o coś wystającego z rzeki. Przerażona krzyknęłam- co to jest?!

Lou uspokoił mnie– spokojnie, to tylko martwa krowa!

Martwa krowa? To w rzece pływają również martwe zwierzęta? A ci wszyscy ludzie się tu modlą, kąpią, piorą rzeczy? Jakie tu musi być skażenie i brud!

– Rzeka jest czysta, to ludzie są brudni- odparł Lou.

  

  

  

  

Dopłyneliśmy na brzeg do miejsca, które z oddali jawiło mi się jak miejsce, w którym spokojnie można by nakręcić niejeden horror oszczędzając środki na dekoracje czy efekty specjalne.

TO miejsce to najstarsza palarnia ludzkich ciał w Varanasi. Znajduje się centralnie przy Gangesie, mocno brudny osmolony budynek, otoczony niezliczona ilością drewna. Wokół unoszą się białe dymy i płomienie. Po prawej stronie budynek spełniający funkcję umieralni.

Wdrapując się do góry przechodziłam koło palących się ciał ludzkich zawiniętych w prześcieradło, przykrytych drewnem. Wystawała tylko głowa i nogi. Ciało skierowane w stronę słońca- tak, żeby nieboszczyk po raz ostatni mógł podziwiać piękne widoki.

Gdziekolwiek by nie spojrzał tam nawet w oddali widać biały dym- wszędzie przy brzegu palą się ciała. Wszędzie leżą prochy zmarłych, włosy- gdyż przed spaleniem należy ogolić zmarłego.

Przechodzimy wyżej, dochodzimy do osmolonego głównego budynku gdzie odbywają się modły ale i przygotowania zmarłych do spalenia. Ciała i włosy na posadzkach. Kadzidełka, świeczki i modlitwy. Przechodzimy dalej, idąc wzdłuż drewien dochodzimy do umieralni. Tu mi nie można wejść.

  

  

Generalnie jest to miejsce, gdzie przeważnie wdowy po zmarłych mężach przychodzą i czekają na śmierć. Czy ich miłość była aż tak wielka ze godzą się na taki koniec swojego żywotu? Że nie wyobrażają sobie dalej życia bez tej zmarłej osoby? A może to również ze względów ekonomicznych.. to mężczyzna jest głową rodziny,zarabia na wszystkich a po jego śmierci nie ma komu przynosić pieniędzy… to trudny temat.

Kobiety- wdowy- przeważnie odziane w białe szaty- siedzą bez jedzenia i picia czekając na śmierć.

Oczywiście w to miejsce przychodzą również inni- biedni, chorzy ale ponoć i przylatują z całego świata i czekają na śmierć bo to najlepsze miejsce żeby umrzeć….

Smutny krajobraz choć Lou przekonywał mnie, że to najszczęśliwsze miejsce na świecie. Śmierć to najlepsza rzecz jaka nas może spotkać a umrzeć w Varanasi to jest dopiero wyróżnienie!

To dołujące miejsce pomyślałam, ale czułam dziwna moc/ energie, która unosiła się w tym miejscu. Coś trudnego do zdefiniowania.

Ale czy każdy może być spalony? Co jest lepsze- zostać wrzuconym w całości do Gangesu, spalonym czy jest jakaś inna opcja?

Generalnie nie wszystkich się pali. Są wyjątki kiedy to wrzuca się w całości ciała do rzeki. Takimi wyjątkami są:

– święte krowy

– święte małpy

– jogini itp

– niepełnosprawni

– dzieci do 15 roku życia

– kobiety w ciąży

– ludzie ugryzieni przez skorpiona

Od mojego pobytu w Varanasi mija 3 lata a ja i żyje i mam się dobrze! Wewnętrznie czuję, że muszę tam jeszcze wrócić, dokładniej poznać obyczaje, ludzi! W tym mieście jest niesamowita energia. Żeby to zrozumieć, trzeba to przeżyć.

 

Amerykańska aktorka Goldie Hawn, tuż po wizycie w Varanasi powiedziała, że wcale się nie dziwi, że ci ludzie nie boją się śmierci bo co może być gorszego od tego miejsca!

 

Magda Jaworska na co dzień zajmuje się produkcją filmowo-telewizyjną i reklamową. Ma swoją firmę produkcyjną Baboo Production. Pracowała zarówno przy filmie Hollywood jak i Bollywood oraz brała udział w największych polskich produkcjach. Pasję do pracy uwielbia łączyć z pasją podróżniczą. I tak, organizowała zdjęcia m.in. w USA, na Filipinach, w RPA, Indiach, na Maderze. Sama postanowiła nakręcić swoją wyprawę pod Mount Everest Base Camp. Bezsprzecznie jest żądna wrażeń i emocji, które są nieustającym żródłem inspiracji. Jeśli się zatrzymuje, to po to by obmyślić kolejny plan działania.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF