...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

VK tajną bronią IO w Soczi

Igrzyska Olimpijskie 2012 zostały opisane przez świat jako pierwsze „społecznościowe igrzyska” wzorcowe w sposobie komunikacji ze sportowcami, mediami i fanami. Dla Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego oznaczało to promowanie Igrzysk online głównie za pośrednictwem Facebooka i Twittera.

W tym roku Igrzyska Olimpijskie zaczynają się 7 lutego w Soczi. Jak twierdzi dyrektor social media MKOI wymagają one innego zaangażowania niż zeszłoroczne zawody. Facebook i Twitter będą oczywiście nadal używane, ale zostanie również wprowadzony inny sposób komunikacji: strona społecznościowa „Vkontakte” czyli VK.

Prawdopodobnie nigdy o niej nie słyszałeś, ale w Rosji jest ona bardzo modna. Co więcej, młodzi Rosjanie wolą ten kanał społecznościowy od reszty dostępnych w sieci. Według danych ComScore ponad 49 milionów osób odwiedziło w lipcu VK, a na samym portalu spędziło średnio więcej niż sześć godzin. Dla porównania Facebooka odwiedziło około 8 milionów Rosjan, a spędziło na nim zaledwie 30 minut w trybie online.

Oficjalna strona Olimpiady na VK ma też prawie 2 miliony użytkowników. Co ciekawe przez polecenie strony znajomemu można wygrać na przykład darmowe bilety na Igrzyska. Widzowie mogą pochodzić z Kazachstanu, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Według Huot strona założona przez Narodowy Komitet Olimpijski jest obecnie najpopularniejszą marką na VK.

Na co użytkownicy VK reagują najczęściej? Okazuje się, że przeważnie na te same aktywności co użytkownicy innych portali społecznościowych. Najczęściej są to interaktywna zawartość czy wiadomości wizualne. Fani Olimpiady na VK nie są użytkownikami pasywnymi, o czym świadczą ankiety prowadzone na portalu. Zebrały one ponad 48 tysięcy głosów.

Dynamicznie rozwijająca się strona VK nie jest jedyną nowością wprowadzoną przez zespół social media MKOI. Dodatkowo została zamieszczona specjalna zakładka do Pinteresta oraz dodane do listy języków używanych do komunikowania się z fanami w mediach społecznościowych języki: hiszpański i koreański. Hout obiecuje również więcej osób, które będą przeczesywać wioskę sportowców i udostępniać zdjęcia i inne materiały z nimi związane.  Mają zostać również uruchomione czaty online pomiędzy sportowcami i kibicami.

 ::

Przeczytaj również: Polak twórcą spotu promującego Igrzyska

Źródło: mashable

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF