...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W Gdańsku z końcem lata biznes nabierze smaku dzięki “Śniadaniu w Chmurze”

Tradycyjne spotkania biznesowe powoli zaczynają przechodzić do lamusa. Firmy prześcigają się w pomysłach na eventy, które mają uatrakcyjnić ich klasyczną formę. Tym samym organizuje się ciekawe szkolenia, konferencje, kolacje, pikniki a nawet wystawy czy gale.

Gama do wyboru jest zatem bogata i organizacje prześcigają się z pomysłami. Atrakcyjny event to jednak nie wszystko. Formę wydarzenia należy bowiem dostosować do odbiorców. Dopiero w przypadku odpowiedniego przygotowania i dostosowania eventu do grupy docelowej powinien on przynieść wymierny sukces, co jest wykorzystywane od lat np. w USA.

Wzrost zainteresowania taką formą promocji można zaobserwować także w Polsce.  Na rodzimym rynku nieobce są już spotkania integracyjne, targi czy konferencje branżowe. Co więcej, ta forma marketingu zaczyna być coraz bardziej doceniana także przez instytucje państwowe i badawcze (konferencje naukowe coraz częściej przyjmują formę promocji placówki).

Ponadto wydarzenia coraz częściej zaczynają przybierać formę wirtualną w postaci np. webinaru, czyli seminarium odbywającego się online. Dzięki takiej formie spotkania można przyciągnąć dużą liczbę osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na dany temat bez wychodzenia z domu.

 

Natomiast organizator może wzmacniać swoją pozycję na rynku poprzez budowanie wizerunku wiarygodnego edukatora, a nie tylko dostawcy produktu czy usługi. W dodatku zarówno webinary, jak i wydarzenia “stacjonarne” pełnią doskonałą funkcję networkingową, umożliwiają bezpośrednie pozyskanie klienta, dostarczają materiałów do contentu organizacji a nawet pozwalają poznać konkurencję. Przy takiej liczbie korzyści zrozumiałym jest więc kreatywność firm w organizacji wydarzeń, przyciągających ludzi oryginalną formą.

Na nietypową formę marketingu eventowego zdecydowała się również firma Focus Telecom, która od trzech lat organizuje “Śniadania w Chmurze”, czyli spotkania biznesowe, na których przy smacznym śniadaniu i kawie spotykają się eksperci i przedsiębiorcy. Takie kameralne spotkanie przybiera zazwyczaj postać dyskusji, bowiem forma umożliwia wypowiedzenie się każdemu uczestnikowi.

Swobodna formuła śniadania biznesowego sprzyja więc networkingowi i wymianie poglądów. Spotkania są prowadzone  w sposób interaktywny i rzeczowy, bazując na danych zebranych od firm z branży, rozwiązaniach faktycznych problemów oraz analizie konkretnych przypadków. Event staje się zatem wymianą doświadczeń biznesowych.

– “Śniadania w Chmurze” zaczynały swoją działalność jako spotkania biznesowe, odbywające się na szczycie budynku Milenium Plaza w Warszawie. – mówi Agnieszka Ostrowska, Business Development Manager, odpowiedzialna za organizację cyklu – Obecnie śniadania odbywają się przede wszystkim w siedzibie firmy. Cieszą się one dużą popularnością, aczkolwiek staramy się, by liczba osób nie przekraczała 15 i umożliwiała swobodną dyskusję.

Jednak firma Focus Telecom wkroczyła na kolejny poziom kreatywności i 29 sierpnia 2018 “Śniadanie w Chmurze” przyjmie jeszcze inną formę. Po raz pierwszy event odbędzie się w formie praktycznego warsztatu technologicznego, na którym, w Gdańsku, eksperci będą dyskutować o trendach i dobrych praktykach w nowoczesnej komunikacji z Klientem.

Tym samym kameralne spotkanie zamieni się w mini konferencje przy śniadaniu i kawie, na której będzie można spodziewać się

  • Dwóch paneli dyskusyjnych z dwoma różnymi ekspertami.
  • Prezentacji Case Study firm działających na naszym rynku.
  • Rozmowy o RODO w kontekście nagrywania rozmów.
  • Oraz oczywiście klasycznej formy śniadaniowej.

Taka forma wydarzenia okazała się strzałem w dziesiątkę i cieszy się dużą popularnością, mimo że dopiero zaczęto zaproszenie gości.

  • Padł rekord w liczbie zarejestrowanych osób – przyznaje Piotr Hołody, organizator eventów w firmie Focus Telecom – Z pewnością liczba będzie jeszcze większa, więc zmieni to nieco formę samego eventu. Oczywiście śniadanie i kawa zostanie, bo to najmilszy akcent spotkania (śmiech), jednak prawdopodobnie mamy tu do czynienia z narodzinami kolejnego wydania “Śniadania w Chmurze”.

Tym samym 29 sierpnia możemy spodziewać się ciekawego eventu biznesowego, który być może zamieni się w cykl spotkań ogólnopolskich, prowadzonych w różnych miastach. Na ostateczne efekty wydarzenia trzeba będzie jeszcze poczekać. Niemniej “Śniadanie w Chmurze” jest niewątpliwym sukcesem firmy Focus Telecom, które przynosi wymierne korzyści i wyróżnia firmę na rynku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF