...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W pracy nie rozstajemy się ze smartfonem, słuchamy radia i korzystamy z internetu, często do celów prywatnych

Kontakt z mediami rozpoczynamy już w drodze do pracy. W czasie służbowych obowiązków korzystamy ze wszystkich mediów, ale najczęściej z radia i smartfonu. Internet w pracy służy nam do celów prywatnych, głównie do załatwiania bieżących spraw, takich jak zakupy w sieci, ale również randkowania w sieci. Agencja mediowa Starcom publikuje wyniki najnowszego badania z serii HX Study.

Z badania agencji Starcom, zrealizowanego wspólnie z portalem Onet.pl, wynika, że ponad połowa Polaków (56%) dojeżdża do pracy samochodem. W tym czasie głównym medium towarzyszącym jest radio. 7% wszystkich podróżujących do pracy relaksuje się oglądając wideo, a jeśli czytają wiadomości i artykuły, to raczej w wersji elektronicznej niż papierowej. Osoby, które mają dostęp do mediów w pracy, najchętniej korzystają z nich w godzinach przedpołudniowych. Wiedzę o bieżących wydarzeniach aktualizują do 10.00 rano, korzystając z mediów stricte informacyjnych (radio, dzienniki).

W pracy korzystamy ze wszystkich mediów, ale najczęściej z radia i smartfonu

W pracy jesteśmy otoczeni przez media – tylko 10% z nas nie ma w niej dostępu do żadnego medium.  Masowo korzystamy z internetu, a najbardziej popularnym medium w pracy jest internet we własnym smartfonie – korzysta z niego 52% badanych. Jeśli mamy smartfon, raczej nie odmawiamy sobie zerkania na ekran. Tylko 13% osób posiadających dostęp do internetu w smartfonie deklaruje, że  nie korzysta z niego w pracy.

– Korzystanie ze smartfonów w pracy jest zrozumiałe, obecnie 2/3 Polaków posiada smartfon, a przecież tylko część z nich wykonuje prace biurowe z dostępem do laptopa czy komputera. Jeśli więc chcemy pozostać w pracy w kontakcie ze światem, smartfon jest narzędziem nr 1. Mobilne sesje internetowe w pracy są częste, lecz zazwyczaj krótkie i zadaniowe, o czym wiemy z pogłębionych badań etnograficznych – komentuje Katarzyna Gronczewska, strateżka w Starcomie.

 

Internet w pracy służy nam głównie do celów prywatnych

Z Internetu – bez względu na rodzaj urządzenia –  w pracy korzystamy w celach prywatnych. Głównie do załatwiania bieżących spraw (poczta, bank), ale przede wszystkim do śledzenia bieżących wydarzeń. Stosunkowo rzadko korzystamy z jego innych możliwości, chociaż 7% z nas zdarza się w pracy randkować (to częściej, niż robić zakupy spożywcze online!), a co dziesiątemu z pracujących – grać w gry. Nie zawsze podczas przerw – wtedy internetu używa tylko 1/3 badanych.

– Z danych Gemius/PBI, z których na co dzień korzystamy, wynika, że średni czas spędzony w miesiącu w internecie przez użytkownika komputera w pracy jest dłuższy od czasu spędzonego na komputerze domowym – mówi Marcin Niemczyk, Kierownik Zespołu Analiz Marketingowych Ringier Axel Springer Polska – W pracy szczególnie chętnie odwiedzamy profesjonalne serwisy, na przykład rządowe, przeglądamy zbiory przepisów prawnych oraz szukamy porad dotyczących księgowości. Nie oznacza to jednak, że inne serwisy nie są odwiedzane. Serwisy portali są równie popularnie w pracy, jak i w domu, a serwisy plotkarskie nawet chętniej odwiedzamy będąc w pracy – dodaje.

W przypadku portalu Onet.pl szczególną popularnością w pracy cieszy się serwis Onet Wiadomości, zwłaszcza jego część regionalna, ale także inne serwisy obecne na stronie głównej Onet.pl, takie jak Onet Sport, Onet Film, czy Onet Kobieta. Sama strona główna Onet.pl ma również większy zasięg i średni czas użytkowania na komputerach w pracy niż na domowych. – Szczególnie niskim udziałem użytkowników 8-17 wyróżnia się z kolei serwis VOD.pl. W pracy randkujemy, i używamy Internetu w sprawach prywatnych, jednak ciągle jeszcze nie oglądamy w niej filmów – dodaje Niemczyk.

Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1052 osób. Kwoty dobrane wg. reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF