...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook a samotność

Wielu specjalistów twierdzi, że nadmierne wykorzystywanie Facebooka przez dzieci i młodzież zwiększa ich poczucie samotności oraz poziom depresji. Jednak najnowsze badania wydają się temu zaprzeczać.

Okazuje się bowiem, że nie ważne jest to czy nadmiernie korzystamy z Facebooka, ale to, jakie są nasze motywacje. I rzeczywiście, nastolatkowie, którzy wykorzystują serwis, aby poprawić swoje umiejętności interpersonalne mogą z czasem odczuwać większą samotność. Jeśli jednak ich celem jest komunikowanie się ze światem, to w miarę upływu czasu ich poczucie samotności zacznie się zmniejszać. 

Facebook, podobnie jak komunikatory oraz inne sieci społecznościowe, jest bardzo wygodnym i szybkim narzędziem komunikacji. Dzięki takim funkcjom jak „wydarzenia” zachęca nas również do aktywności offline. Poza tym szybko rośnie liczba użytkowników serwisu, którzy korzystają z niego dzięki urządzeniom mobilnym! Meldowanie się, robienie wspólnych zdjęć ze znajomymi i zamieszczanie na serwisie są czynnościami, których nie wykonujemy w swoim pokoju przed ekranem komputera. 

Niestety wielu naukowców i specjalistów ciągle powołuje się na badania sprzed 3-5 lat, które nie uwzględniały mobilnego aspektu Facebooka.

Czy osoby, które w latach 80. korzystały z telefonów stacjonarnych i rozmawiały godzinami ze znajomymi, również uważaliśmy za samotne?

::

Źródło: psychcentral.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF