...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak przygotować infografikę?

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. A ile wyraża dobrze przygotowana infografika? To zależy od tego, jak ją przygotujemy.

Infografiki są coraz popularniejszym sposobem na przekazywanie informacji – niezależnie od medium. Coraz częściej pojawiają się w internecie, w prasie czy telewizji. „Ubranie” danych w elementy graficzne wspomaga ich zapamiętanie. Zwiększa również ich wiralowość, czyli skłonność odbiorców do przekazywania ich swoim znajomym w mediach społecznościowych.

Poniżej przedstawiamy kilka porad jak przygotować infografikę, która będzie wyrażała więcej niż tysiąc słów 😉

Określenie grupy docelowej

Warto zastanowić się nad tym, kto będzie odbiorcą naszej infografiki – jakie portale czy serwisy odwiedza, jakimi tematami się interesuje. Dzięki temu będziemy w stanie wybrać odpowiednie motywy, elementy, które sprawią, że infografika spotka się z przychylnym przyjęciem.

Forma graficzna

Najważniejsza jest przejrzystość. Osoba przeglądająca infografikę musi zostać „poprowadzona” przez wszystkie jej elementy. Nie powinniśmy też przesadzać z tekstem. Zamiast zamieszczać całe akapity i zdania lepiej użyć bezokoliczników i krótkich, prostych zdań.

 Decydując się na stworzenie infografiki musimy być przygotowani, że cały proces potrwa przynajmniej kilka dni. Nie popędzajmy grafika, dajmy mu spokojnie popracować. Niech każdy element będzie dopracowany. Diabeł tkwi w szczegółach i to one często decydują o wiralowości zamieszczanych materiałów.

Dobrze jeśli infografika nie jest tylko zbiorem danych, ale opowiada pewną historię – na przykład rozwoju firmy czy produktu. Powinna też być spójna i kończyć się konkluzją.

Uwagę zwracają infografiki, które zadają pytanie lub wymieniają pewne elementy. Dlatego też warto nadawać im tytuły takie jak:

– „Kiedy najlepiej…”

– „Jak zdobyć….”

– „10 sposobów na…”

Promocja

Obecnie nawet najlepsze treści bez promocji i odrobiny szczęścia mogą pozostać niezauważone. Dlatego też nie powinniśmy czekać, aż nasi czytelnicy czy klienci dotrą na naszą stronę.

Pierwszym krokiem jest zamieszczenie infografiki w naszych kanałach społecznościowych. Skoro już podjęliśmy wysiłek jej przygotowania to powinniśmy się również zastanowić nad jej płatną promocją. Na przykład przez „promowane posty” na Facebooku.

Infografiki są też chętnie zamieszczane przez portale i serwisy branżowe. Jednak wysyłając infografikę powinniśmy pamiętać, aby dodać do niej krótki opis dotyczący zawartości.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF