...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Outsourcing zyskuje na popularności

Połowa firm w naszym kraju systematycznie korzysta z usług firm zewnętrznych, a kolejne 7 proc. planuje to zrobić w przyszłości – wynika z tegorocznych badań przeprowadzonych przez Ipsos Loyalty na zlecenie Outsourcing Experts (Grupa OEX). Rynek usług outsourcingowych wart jest – wedłkug szacunków - 3,1 mld zł.

Z raportu OEX, podsumowującego czwartą edycję badania, wynika, iż z rozwiązania z zakresu Business Process Outsourcing najczęściej korzystają firmy z branży ubezpieczeń (90 proc. zbadanych przedsiębiorstw), bankowości i finansów (77 proc.) oraz telekomunikacji i mediów (70 proc.). Sektory te dominowały także w dwóch poprzednich edycjach badania (z 2010 r. i 2008 r.). Największe zmiany zaszły w branży handel i dystrybucja – obecnie 75 proc. respondentów z tego segmentu deklaruje systematyczne korzystanie z usług outsourcingowych. Jeszcze w 2010 r. było to tylko 43 proc. badanych podmiotów.

Jednocześnie 16 proc. klientów firm outsourcingowych planuje rozszerzyć zakres usług. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw z branży telekomunikacji i mediów (43 proc.) oraz ubezpieczycieli (33 proc.). Natomiast najwięcej nowych firm sięgających po rozwiązania zewnętrzne będzie w sektorze reklamy i wydawnictw (17 proc.).

Klienci coraz częściej traktują outsourcing nie tylko przez pryzmat redukcji kosztów, ale także budowy przewag konkurencyjnych – mówi Konrad Rochalski, prezes zarządu Outsourcing Experts.

 O wyborze rozwiązania outsourcingowego w dalszym ciągu decydują oszczędności. Jako główna zaleta skorzystania z takiego modelu współpracy wymieniana jest przede wszystkim oszczędność czasu. Redukcja kosztów znalazła się dopiero na miejscu trzecim, za zyskującym na znaczeniu dostępem do nowoczesnych technologii. Nieco inaczej kształtują się oczekiwania branży telekomunikacyjnej – tu najważniejszym powodem wydzielenia procesów na zewnątrz jest profesjonalna obsługa klientów.

 :: ::

W tegoroczny badaniu rynku usług outsourcingowych zrealizowanym przez Ipsos Loyalty na zlecenie Grupy OEXW (zrealizowanym metodą CATI) wzięło udział 237 dużych firm, z czego 119 na stałe korzystających z usług w modelu zewnętrznym.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF