...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polska blogosfera – raport 2014

Dotychczas w Polsce brakowało badań blogosfery oraz jej czytelnictwa, wykonanych na reprezentatywnych próbach badawczych. Brak wiedzy na temat tego zjawiska powodował masę pytań u marketerów, agencji czy domów mediowych. Kim są blogerzy, o czym piszą najczęściej, w jakim są wieku, z jaką częstotliwością dodają nowe wpisy?

Na te oraz inne pytania odpowiadamy w prezentowanym raporcie. Narzędziem badawczym jest serwis zBLOGowani – agregat blogów z 22 kategorii tematycznych, który wystartował w połowie maja 2014 r.

Dane przedstawione w raporcie oparte są nie o deklaracje użytkowników, a o twarde dane które zgromadziliśmy w serwisie zBLOGowani. Badanie zostało wykonane na próbie 2871 aktywnych blogów oraz 3520 zarejestrowanych czytelników.

Cały raport można pobrać tutaj, płacąc Tweetem lub udostępniając na Facebooku. 

Wybrane wnioski płynące z badania:

  • Najliczniejsze grupy badanych blogów należą do kategorii kulinaria, uroda oraz lifestyle.

  • 85 proc. badanych blogerów to kobiety, a 15 proc. to mężczyźni.

  • Popularność kategorii blogów zmienia się wraz z wiekiem blogerów, najmłodsi tworzą najczęściej blogi osobiste i blogi z kategorii lifestyle, wśród starszych dominują blogi urodowe. Ze wzrostem wieku wzrasta także liczba blogów kulinarnych.

  • Blisko 79 proc. blogerów tworzy swoje treści na platformie Blogger.

  • Udział procentowy platformy blogowej WordPress wśród mężczyzn jest ponad dwukrotnie większy niż udział tej platformy w całej badanej populacji blogerów.

  • Blogerzy zamieszkują na ogół duże miasta i aglomeracje. Aż 12,2 proc. badanej populacji miesza w Warszawie.

  • Najczęściej występującą częstotliwością dodawania wpisów na blogach jest „2 razy w tygodniu”.

  • Wśród badanych czytelników blogów jedynie 17 proc. stanowili mężczyźni, a pozostałe 83 proc. kobiety.

  • Najczęściej czytanymi blogami są te z kategorii lifestyle, kulinaria, uroda, blog osobisty i fotografia.

  • Największy wskaźnik współczytelnictwa mają kategorie blogów: uroda oraz moda

Polska blogosfera 2014 infografika

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF