...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Popularność zakupów spożywczych w sieci rośnie

Z najnowszych badań polskiego rynku e-commerce, przeprowadzonych przez firmę Gemius, wynika, że zakupy spożywcze w sieci robi 24 proc. internautów. To niemal dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu.

Miesięcznie polscy internauci płacą za produkty spożywcze w sieci średnio 70 zł. Najczęściej takie zakupy robią osoby z wykształceniem wyższym, którzy swoją sytuację materialną  postrzegają jako co najmniej średnią (49 proc.).

– Jeszcze dwa lata temu doświadczenie z zakupami spożywczymi w sieci deklarowało 8 proc. internautów, a rok temu 13 proc. W tym roku co czwarty internauta przyznał, że kupując żywność korzysta z e-sklepów, a co trzeci zamierza to zrobić w przyszłości – mówi Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius. – To z jednej strony szansa dla polskich e-przedsiębiorców, sprzedających żywność przez internet, ale też nie lada wyzwanie. Przewagę konkurencyjną mają szansę zyskać ci, którzy będą bacznie śledzić ruchy konkurencji, porównywać się do niej, ale też dostosowywać strony WWW do potrzeb e-klientów – uważa Gordon.

::

Gemius zbada Belgię i Luksemburg

::

Trzy najczęściej wymieniane spontanicznie przez badanych marki sklepów spożywczych to alma24.pl (17 proc.), etesco.pl (16 proc.) i e-piotripawel.pl (1 proc.). Wiedzę o produktach spożywczych dostępnych w sieci badani czerpią od rodziny, znajomych i przyjaciół (85 proc. internautów), z wyszukiwarki Google (83 proc.) oraz stron sklepów internetowych (78 proc).

– Niezwykle ważnym czynnikiem mogącym zarówno zachęcić, jak i zniechęcić internautów do robienia zakupów spożywczych online są opinie już doświadczonych w tym procesie użytkowników – komentuje Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej. – Dlatego ci e-przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces, powinni przyłożyć dużą wagę do jakości obsługi e-klientów. Internauci chcą mieć jasną informację, kiedy nastąpi dostawa, czy sklep zapewnia im najlepsze i najświeższe produkty, co mają zrobić, gdy jakiegoś produktu zabraknie – podaje przykłady Staniszewska.

Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF