...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zapisz się na szkolenie z content marketingu

Jakie narzędzia mogą być przydatne przy mierzeniu skuteczności działań content marketingowych? Co stanowi kontrowersje oraz pułapki związane z content marketingiem? M.in na te pytania odpowiada Albert Hupa, prezes zarządu, IRCenter, badacz sieci społecznych, specjalista ds. analiz internetowych, który już 6 kwietnia poprowadzi szkolenie BRIEFU z analityki content marketingu.

Jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych? Czy wskaźnik, jakim jest zasięg, jest wystarczający, czy należy brać pod uwagę również inne wyznaczniki skuteczności?

Content marketing to działania wpięte w ogólny model sprzedażowy firmy. Kluczowy wskaźnik jego skuteczności to liczba generowanych kontaktów do kolejnych, zainteresowanych firmą osób, czyli tzw. leadów do CRM. Content marketing jest efektywny nie wtedy, kiedy dociera do wielu nowych osób, a wtedy, kiedy tworzy jak najwięcej kolejnych możliwości sprzedażowych. Dlatego też wpisuje się nie w zasięgowy, a efektywnościowy model oceny.

 

Jakie narzędzia mogą być przydatne przy mierzeniu skuteczności?

W content marketingu kluczowe jest poszerzanie CRM-u o kolejne osoby zainteresowane produktem firmy. Dlatego narzędziami do mierzenia skuteczności są wszystkie mechanizmy służące do pozyskiwania namiarów do kolejnych osób – formularze, bramki, strony logowania itp. W przypadku tego typu strategii kluczowa jest nie obecność contentu, mierzona narzędziami PR-owymi, a jego performowanie, mierzone na bramkach kontaktowych zarządzanych przez firmę.

 

Co stanowi kontrowersje oraz pułapki związane z content marketingiem?

Content marketing jest z jednej strony mylony z działaniami PR-owymi – wszyscy myślą, że chodzi o obecność w mediach – a z drugiej, oczekuje się od niego „bycia lekiem na całe zło”. To jest de facto taktyka działa, narzędzie do całorocznego planowania, nie zaś rozwiązanie gwarantujące sukces w marketingu.

 

::

dr Albert Hupa – prezes IRCenter, badacz sieci społecznych, specjalista od analiz internetowych. Na co dzień realizuje komercyjne projekty badawcze wykorzystujące tradycyjne i nowoczesne techniki analityczne (z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych). Członek PTBRiO.

Podczas cyklu szkoleń Albert Hupa poprowadzi szkolenie pt.: „Modele pomiaru contentu”. Sprawdź, kto jeszcze poprowadzi szkolenia tego dnia.

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

 

• Poznasz sposoby pomiaru działania contentu z punktu widzenia faktycznych korzyści dla marketera, firmy i sprzedaży
• Dowiesz się, jak analizować i raportować działania content marketinowe w kanałach digitalowych
• Poznasz zasady badania i analityki w kanałach paid, earned i owned
• Nauczysz się tworzyć modele przepływowe i poznasz podstawowe sposoby oceny diałań

 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

 

Dowiedz się więcej o cyklu szkoleń

::

 Foto: Fotolia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF