...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wrocławskie Social Media Day

28 listopada we wrocławskim Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej odbył się „POP Social Media Day” – spotkanie poświęcone mediom społecznościowym.

Podczas konferencji można było dowiedzieć się, jak udział w social mediach przekłada się na prowadzenie biznesu. Jak pozyskiwać coraz więcej „lajków”, fanów i co zrobić, aby nasz post zobaczyło jak najwięcej użytkowników Facebook’a czy Twitter’a. Mogliśmy również przekonać się, jakie media są najbardziej popularne i efektywne w Polsce.

O tym, jak ważne jest ocieplanie wizerunku firmy przekonywał Michał Sadowski, CEO Brand 24, w swojej prezentacji „Autolans na przykładzie Brand 24”. Wskazywał również sposoby, dzięki którym obserwatorzy utożsamiają się z polubioną instytucją i zaczynają traktować ją jako część swojego życia. Wstawianie zdjęć pracowników, fakty z życia firmy oraz osobiste komentarze pozwalają na ukazanie biznesu w formie społeczeństwa, a nie tylko instytucji.

Monika Czaplicka, autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”, której patronem jest Brief, opowiadała o „CeWEBrytach i ich kryzysach”. Luźne podejście do tematu pozwoliło Czaplickiej w ciekawy sposób zaprezentować jakie błędy popełniają celebryci w swoich poczynaniach w mediach społecznościowych, co publikują na swoich profilach i dlaczego nie powinni publikować niektórych treści. Przykładem takiego kryzysu był fan page Magdy Gessler, która „pomyliła” Facebook’a z Twitter’em. Umieszczała posty w pięciominutowych odstępach czasu.

Warto wspomnieć również o DrunkHulku, czyli o Christianie A. Dumais, który opowiedział o tym, jak zdobyć popularność na Twitterze podczas wykładu „Drunk Tweeting: How to Effectively Use Twitter”. Sekret tkwi w krótkiej treści, pisaniu wielkimi literami i żywotności postu, który ma zaledwie 20 minut. Każdy użytkownik Twitter’a powinien pamiętać również o tym, aby zbytnio nie marudzić.

Jednym z prelegentów był także Tomasz Zawiślak, prowadzący fan page Roberta Lewandowskiego, jednego z najbardziej popularnych profili na Facebook’u. Przyznał się do tego, że często usuwa niepochlebne komentarze na fan page’u. Wywołało to zdumienie wśród wielu uczestników konferencji.

Osobą, która jednak zdobyła największe zainteresowanie była Natalia Siwiec. Jej zadaniem było podzielenie się z uczestnikami konferencji, tym „jak wzbudzać podziw” i „jak wykorzystać social media do budowania wizerunku”. Popularność celebrytki przyciągnęła wielu uczestników, którzy z uśmiechem wsłuchiwali się w przemowę modelki.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF