Wszystkie kanały komunikacji 360 w jednym miejscu

636

Komunikacja 360 to dziś wymóg prawie każdej kampanii. Bez względu na to, czy mówimy o social mediach czy działaniach PR, należy pokazać potencjał idei w przełożeniu na inne kanały. Aby ułatwić myślenie w tych kategoriach, agencja Up opracowała i udostępniła mapę Brand Communication Channels, czyli blisko 170 najbardziej aktualnych kanałów komunikacji podzielonych na 13 głównych kategorii. To przydatne narzędzie dla każdego praktyka i adepta sztuki marketingu można pobrać ze strony www.agencjaup.pl/mapa.

Trudna sztuka grupowania kanałów

Każda z wyodrębnionych kategorii zawiera najważniejsze punkty styku między konsumentem
a marką. Ich podział opierał się zarówno na teoretycznych opracowaniach naukowych (definicjach, książkach, artykułach), jak i praktycznych rozwiązaniach kategoryzujących, stosowanych przez różne branże np. w międzynarodowych konkursach. Sama kategoryzacja, jak i przejrzysta graficznie forma jej prezentacji to autorskie pomysły agencji, które przekładają się na wysoką użyteczność narzędzia. – W dostępnych źródłach marketingowych – zarówno w sieci, jak i w literaturze branżowej – brakowało aktualnej, pełnej listy kanałów, przedstawionej
w funkcjonalnej, czytelnej formie graficznej. A przecież świadomość całego spektrum dostępnych na rynku rozwiązań jest niezwykle istotna
– mówi Tomasz Graszewicz z agencji Up.

Mapa jest najbardziej aktualnym i kompleksowym obrazem kanałów. Odzwierciedla obecne trendy w działaniach większości firm. Dlatego nie można znaleźć tu klasycznego BTL, który dawniej był definiowany jako „wszystko to, czym nie był ATL”. Dziś został rozdzielony do kilku innych kategorii. Jest też zupełnie nowa, bardzo dynamicznie rozwijającą się kategorię działań employer brandingowych. – W ciągu ostatnich lat proces powstawania kanałów komunikacji marki z otoczeniem postępuje w tempie, za którym przeciętny brand manager czy pracownik agencji nie jest w stanie nadążyć. Na mapie znajdują się również rozwiązania, które wychodzą poza klasyczną definicję kanału komunikacji. Umieściliśmy je, aby zwrócić uwagę na ich potencjał – dodaje Tomasz Graszewicz.

Jak korzystać z mapy?

Po pierwsze jest to proste i skuteczne narzędzie inspirujące. Może stanowić wsparcie dla pracowników agencji, którzy po wymyśleniu idei, muszą znaleźć dla niej konkretne rozwiązania w ramach kampanii zintegrowanej. Idealnie sprawdzi się podczas burzy mózgów i podczas spotkań strategicznych w działach marketingu.

Po drugie to narzędzie edukacyjne, swego rodzaju „ściąga” ułatwiająca myślenie 360 i orientację w całym spektrum rozwiązań, które oferuje rynek. Mapa to kompleksowa lista kanałów komunikacji, praktyczna wiedza „w pigułce” zarówno dla studentów, jak i praktyków marketingu, świetna pomoc dla prowadzących szkolenia i prezentacje.

Po trzecie pomoże w lepszej analizie dostępnych możliwości. Podpowie nowe, często nieuświadomione rozwiązania, których potencjał warto rozważyć. Z pewnością znajdują się też na niej kanały mniej znane. Mapa to świetne wsparcie dla brand managerów i osób odpowiedzialnych w firmie za opracowywanie strategii i mechaniki przekazu. Atrakcyjna
i użyteczna forma graficzna narzędzia zachęca do umieszczenia jej na ścianie jako inspiracji
w codziennej pracy.

Mapa została bezpłatnie udostępniona do pobrania na www.agencjaup.pl/mapa. Istnieje też możliwość zamówienia wysokiej jakości wydruku w dwóch wersjach kolorystycznych (czarnej
i białej), różnych wymiarach oraz wersji polskiej i angielskiej.

Założeniem Agencji Up jest ciągły jej rozwój, stąd na landing page’u stworzono również możliwość zgłaszania propozycji i uwag. Uwagami można też się dzielić na FaceBooku @BrandCommunicationChannels

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };