Wyniki finansowe Facebooka za drugi kwartał 2013

2 141

W II kwartale 2013 r. łączne przychody wyniosły 1,81 miliarda USD, co stanowi wzrost o 53 proc. w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Był to największy wzrost przychodów od III kwartału 2011 r.

Łączne przychody z reklam wyniosły 1,6 miliarda USD, co stanowi wzrost o 61 proc. w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Przychody z reklam mobilnych złożyły się na 41 proc. całości przychodów z reklam, podczas gdy w I kwartale 2013 r. stanowiły one 30 proc.. Przychody z reklam w każdym z regionów geograficznych Facebooka wzrosły o ponad 50 proc.. Łączne płatności i przychody z innych opłat, w tym gier, wzrosły w II kwartale do 214 milionów USD z poziomu 11 proc. w II kwartale 2012 r.

 

Liczba użytkowników Facebooka wciąż rośnie:

• W czerwcu Facebooka używało 699 milionów osób dziennie — o 27 proc. więcej niż w II kwartale 2012 r. Stanowi to 61 proc. z 1,15 miliarda osób, które uzyskiwały dostęp do Facebooka w czerwcu i oznacza wzrost o 21 proc. względem II kwartału 2012 r.

• Liczba mobilnych MAU wyniosła na koniec czerwca 819 milionów, czyli o 51 proc. więcej w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Średnio w czerwcu 2013 r. odnotowaliśmy 469 milionów DAU.

 

Oznacza to, że 61 proc. aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (MAU) to aktywni użytkownicy w okresie dziennym (DAU). W zeszłym kwartale przybyło 45 milionów nowych MAU i liczba ta utrzymuje się bez zmian lub wzrasta w poszczególnych grupach demograficznych i krajach.

Nadal rośnie ilość czasu spędzanego w serwisie przez indywidualnych użytkowników. Łączny czas spędzany na Facebooku przekroczył w czerwcu około 20 miliardów minut dziennie.

 

• W ciągu ostatniego półtora roku liczba nastolatków w USA używających Facebooka w skali dziennej i miesięcznej utrzymywała się na stałym poziomie lub rosła.

• Instagram ma obecnie ponad 130 milionów aktywnych użytkowników.

 

A oto wybrane najważniejsze informacje na temat aspektów reklamowych naszej działalności:

Reklamy w Aktualnościach składają się średnio na około 5 proc. (1/20) łącznej liczby zdarzeń. Nie odnotowaliśmy żadnego istotnego spadku zadowolenia użytkowników pytanych o wrażenia związane z Facebookiem w porównaniu z odpowiedziami na to samo pytanie zadane użytkownikom wersji Facebooka bez reklam w Aktualnościach. Kampanie w Aktualnościach nieustannie zwiększają wyniki marketerów. Z przeprowadzonej przez Datalogix analizy 55 kampanii na Facebooku w ciągu ostatniego półrocza wynika, że mediana stopy zwrotu z wydatków na reklamę w ramach kampanii bez reklam w Aktualnościach wyniosła 3x, podczas gdy w przypadku kampanii z reklamami w Aktualnościach było to niemal dwukrotnie więcej, bo 5,9x.

Facebook nadal koncentruje się na wzroście w czterech głównych segmentach marketerów, a we wszystkich tych segmentach odnotowaliśmy wzrost w ostatnim kwartale: marki, direct response, firmy lokalne i deweloperzy. Omawiając podczas telekonferencji wzrost w tych obszarach, dyrektor operacyjny Sheryl Sandberg podała między innymi następujące przykłady:

• W przypadku marketerów markowych Facebook stanowi nadal ogromną okazję dotarcia do grup docelowych. W USA w godzinach największej oglądalności programów telewizyjnych używa Facebooka 88–100 milionów osób, a marki wykorzystują tę okazję i uzyskują wyniki:

• W ciągu ostatniego roku globalna marka Reckitt Benckiser ponad dwukrotnie zwiększyła wydatki na reklamy na Facebooku ze względu na dotychczasowe wyniki: kierując reklamy Lysolu do mam, zyskała dwukrotny wzrost z wydatków na reklamy, a kampania Airwick przyniosła wzrost pięciokrotny.

• Opcje oferowane przez Facebook marketerom direct response nadal przyciągają coraz więcej firm. Wzrost w samej kategorii e-handlu podwoił się w porównaniu z II kwartałem 2012 r.

• Liczba firm lokalnych używających Facebooka wzrosła o ponad 1 milion aktywnych marketerów, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu ze stanem sprzed zaledwie roku.

• Niemal 18 milionów firm lokalnych ma obecnie strony na Facebooku, podczas gdy w I kwartale 2013 r. było ich 16 milionów.

• Deweloperzy nadal korzystają z reklam prowadzących do instalacji aplikacji mobilnych na Facebooku. Wpływy z tego produktu wciąż rosną.

• Klienci nadal korzystają z rozwiązań Facebooka do kierowania przekazu reklamowego. W II kwartale liczba marketerów używających niestandardowych grup odbiorców wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z I kwartałem 2013 r.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };