...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zabaw(k)a w biznes

Szyte na zamówienie, lub z ekologicznych materiałów, albo też powstające ze spersonalizowanych projektów - produkcja i sprzedaż pluszaków wśród polskiego segmentu e-commerce kwitnie.

Pomysły na przyjazne dzieciom zabawki kiełkują w głowach wielu polskich rodziców i projektantów, którzy dzięki internetowi mogą łatwo przekształcić pasję w dochodowy biznes. Każdy z nich odnajduje swój sposób na to jak wyróżnić się na tle konkurencji, szukając ciekawej alternatywy zabawkowej dla swoich dzieci lub nadając nowy wymiar swojej działalności twórczej. Dzięki niskiemu progowi wejścia do sfery e-commerce, niemal każdy kto ma dobry pomysł może go spieniężyć.

Choć początki bywają trudne polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na wiele udogodnień i sposobów obniżenia kosztów swoich działań. Zamiast wynajmować indywidualne biuro mogą za niewielkie pieniądze płacić za adres firmy w studio coworkingowym, jeśli nie chcą wydawać dużych pieniędzy na swoją stronę internetową mogą skorzystać ze specjalnych kreatorów, jeśli nie stać ich na zrobienie profesjonalnej sesji zdjęciowej swoich produktów, mogą skorzystać z nowo otwartego packshot studio w należącym do IdeaBanku, IdeaHubie przy Polnej 11 w Warszawie. Każdy klient banku może tam bezpłatnie w profesjonalnym studio zrobić serię zdjęć produktów, które chce umieścić w swoim sklepie.

Na otwarciu studia spotkaliśmy Katarzynę Stańczak – założycielkę firmy Plushers, w której powstają zabawki na zamówienie. Wyjątkowość tej oferty to możliwość zaprojektowania własnego pluszaka przez dziecko, w specjalnym kreatorze on-line. Dziecko nie tylko w ten sposób rozwija wyobraźnię, poznaje kształty i kolory, ale także stworzyć wymarzonego pluszowego przyjaciela, który jest w pełni bezpieczny dla zdrowia malucha. Gotowy projekt jest szyty ręcznie i w ciągu kilkunastu dni dostarczany jest pod adres zamawiającego.

Nie tylko na kreatywność, bezpieczeństwo i personalizację stawiają przedsiębiorcy z zabawkowego biznesu. Również zdrowie dziecka i dobre samopoczucie ma dla nich znaczenie. Chcąc ułatwić dziecku po urodzeniu zetknięcie ze światem zewnętrznym, firma Szumisie oferuje przytulanki, kocyki i poduszki, które ułatwiają maluchowi zaśnięcie i pomagają mu się wyciszyć. Wszystko dzięki temu, że w miękkich zabawkach ukryty jest mechanizm, który szumi jak suszarka. Ten tzw. biały szum przypomina noworodkom dźwięki, które słyszały przebywając jeszcze w brzuchu mamy.

Niwelacja rozdrażnienia i lepsze samopoczucie dziecka to także domena firmy produkującej czarno-białe zabawki Black Plum. Dlaczego czarno – białe? Bo niemowlaki zaraz po urodzeniu nie poznają kolorów, widzą jak przez mgłę, a najlepiej widoczne dla nich są kontrastowe kolory i wyraziste, geometryczne kształty. Właśnie tak projektowane są wspomniane zabawki i akcesoria.

Sam dobry pomysł, ciekawy projekt i wartościowe cechy produktu w sklepie internetowym to niestety nie wszystko. Sukces kryje się także za pięknymi zdjęciami i dobrze zaprojektowaną stroną. Te elementy zdecydowanie mogą uatrakcyjnić sklep on-line i zachęcić do kupna. Zwłaszcza w takiej branży jak zabawki, które nie tylko funkcjonalnością, ale przede wszystkim wyglądem powinny zachwycać dzieci i rodziców. Warto więc tworząc swój sklep internetowy pomyśleć nie tylko o tym, co sprzedawać, ale także jak dobrze zaprezentować swój produkt. 

::

Fot. Szumisie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF