ZAROBKI W SPRZEDAŻY I MARKETINGU

2 435

Wynagrodzenia handlowców i marketingowców w ostatnich dwóch latach nie uległy znacznym zmianom. Część pracowników dotknęły jednak efekty trudniejszej sytuacji finansowej firm – wynika z „Przeglądu Płac Sprzedaż i Marketing 2013” Page Personel

Na przykład obecne wynagrodzenie brand managera, które – wg autorów raportu – wynosi miesięcznie ok. 11,5 tys. zł brutto jest nawet kilka tysięcy złotych niższe niż jeszcze kilka lat temu.

– Wszystko za sprawą światowego kryzysu ekonomicznego, który spowodował obniżenie wynagrodzeń i zwolnienie tempa ich wzrostu – dodaje Łukasz Dłuski, manager dywizji sales & marketing w Page Personnel. – Obecnie kluczowe z punktu widzenia wielu firm jest lepsze zrozumienie pomiędzy działem sprzedaży a marketingu. Celem jest poprawa efektywności oraz maksymalizacja zysków. Koncerny szukają zatem key account managerów z doświadczeniem w trade marketingu czy dziale category management oraz marketingowców z praktyką w sprzedaży – dodaje Dłuski.

Wybrane miesięczne wynagrodzenia (brutto):

Marketing B2B

Online marketing specialist: 5 – 8000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł

Product manager: 10 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 12000 zł

Sprzedaż B2B

Sales representative: 4 – 6,5 000 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Key account manager: 9 – 12 000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Retail

Sprzedawca: 2 – 4000 zł, najczęściej oferowane: 3000 zł

Regionalny kierownik sprzedaży: 8 – 15000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Marketing FMCG/ trade marketing/ category management

Junior brand manager: 5 – 8000 zł, najczęściej oferowane: 6000 zł

Category manager: 9 – 13 000 zł, najczęściej oferowane: 11000 zł

Sprzedaż FMCG

Przedstawiciel handlowy: 3 – 5000 zł, najczęściej oferowane: 4000 zł

Key account manager: 9 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 11500 zł

Obsługa klienta

Customer service specialist: 4,5 tys. – 6 500 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Customer service manager: 9 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 10000zł

:: ::

Informacje prezentowane w „Przeglądzie Płac Sprzedaż i Marketing 2013” zostały zebrane przez konsultantów Page Personnel podczas rozmów z kandydatami w trakcie rekrutacji prowadzonych w Warszawie, w okresie od stycznia do grudnia 2012 r.

Obejmują one poziom wynagrodzeń deklarowanych przez kandydatów, jak również poziom wynagrodzeń pochodzący z zaakceptowanych przez kandydatów ofert pracy. Zgromadzone dane dotyczą wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności: FMCG, produkcji, opakowań, handlu, nieruchomości, sektora farmaceutycznego, energetycznego, IT, telekomunikacji, mediów, transportu i logistyki.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };