Zderzenie technologii i marketingu na konferencjach „Filmteractive” oraz „UX Poland”

Deloitte Digital partnerem strategicznym obu wydarzeń

191

Storytelling, dark social, content marketing, wideo on-line, a także doświadczenia konsumentów w czasach VR & AR, interfejsów głosowych, AI i botów – to tylko niektóre z tematów konferencji „Filmteractive” oraz „UX Poland”. Wydarzenia odbędą się odpowiednio 12 oraz 11-13 października w Warszawie. Deloitte Digital objął patronatem strategicznym obie konferencje.

W tym roku po raz pierwszy, poza łódzką edycją (17 października br.), festiwal Filmteractive odbędzie się również w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to „Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie pod hasłem „Content of the Future” będzie poświęcone silnym brandom, które wspierają kulturę. Pomysłodawcą wydarzenia jest Olgierd Cygan, Leader Deloitte Digital w Polsce i Europie Środkowej. Wśród prelegentów siódmej edycji Filmteractive są przedstawiciele marek konsumenckich oraz mediowych takich jak Facebook, Google, WARC, Deloitte Digital, Allegro, Contently czy Pixar. Wśród gości nie zabraknie znanych nazwisk:

  • Matt Sausmer, USA – odpowiedzialny za działania reklamowe firmy Dollar Shave Club od fazy startupu, aż do momentu, w którym spółka została kupiona przez Unilever za miliard dolarów.
  • Shane Snow, USA – wielokrotnie nagradzany dziennikarz, autor bestsellerowej książki „Smartcuts”, współzałożyciel CONTENTLY.
  • Imaad Ahmed, UK – dyrektor marketingu sieciowej firmy badawczej WARC.
  • Patrycja Matul, Polska – odpowiedzialna za współpracę z globalnymi agencjami medialnymi oraz za rozwój pionów finansowych i technologicznych w całej Europie Środkowej i Wschodniej Facebooka.

Dodatkowo, festiwalowi towarzyszyć będzie Filmteractive Market skierowany do twórców projektów z zakresu innowacyjnych treści oraz rozwiązań technologicznych, których zgłoszone prace oceni międzynarodowe jury. Wyłonieni finaliści również zaprezentują swoje prace przed publicznością Filmteractive w ramach Strefy Innowacji, ale przede wszystkim podczas sesji pitchingowych przed zaproszonymi na festiwal przedstawicielami branży reklamowej, funduszy inwestycyjnych oraz marketerami.

„New interfaces. New interactions” – to hasło ósmej edycji UX Poland, która odbędzie się 11-13 października w Warszawie. Uczestnicy konferencji będą zgłębiać najnowsze trendy w projektowaniu produktów i usług. Zastanowią się jak wdrażać użyteczne interfejsy w nowych technologiach, by zwiększyć ich funkcjonalność i poprawiać wrażenia użytkowników.

W ostatnim czasie rozwinęło się wiele nowych kanałów kontaktu z użytkownikami – VR & AR, interfejsy głosowe, sztuczna inteligencja i boty, a nawet powiadomienia push w urządzeniach mobilnych. Każde nowe narzędzie to kolejne wyzwanie dla projektantów interakcji. Bo już nie o samą komunikację chodzi, ale o zmieniające się nawyki i zachowania użytkowników, a to wpływa na intuicyjność i przejrzystość tworzonych produktów i usług. Twórcami konferencji są Hubert Anyżewski i Wiesław Kotecki z Deloitte Digital.

Pierwszego dnia (11 października br.) – organizatorzy zaplanowali pięć całodniowych warsztatów – zarówno narzędziowych, jak i doskonalących proces tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Kolejne dwa dni przebiegną już w typowo konferencyjnym trybie tj. wystąpień prelegentów. Na scenie zobaczymy ekspertów z obszaru user experience z największych światowych firm takich jak Amazon, Google, Adobe, Lego, Cooper, Frog Design czy IBM, którzy opowiedzą o najnowszych narzędziach, sposobach projektowania wirtualnej rzeczywistości, czy wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy designera. Gwiazdami konferencji będą:

  • Alan Cooper, USA – pionier trendu user experience na świecie, nazywany w środowisku projektantów „ojcem Visual Basic”,
  • Phillip Hunter, USA – szef UX w Amazonie odpowiedzialny między innymi za rozwój Alexy,
  • Marcin Treder, Polska/USA – prezes UXPin w San Francisco, twórca światowej klasy kompleksowego narzędzia dla projektantów.

Na połączonej scenie obu wydarzeń wystąpi Matthew Luhn z Pixara (USA)– gość specjalny Deloitte Digital –światowej klasy ekspert w zakresie storytellingu, mówca z ponad 25-letnim doświadczeniem. Luhn jest twórcą scenariuszy największych hitów Pixar Animation Studios m.in. trylogii „Toy Story”, „Gdzie jest Nemo”, „Potwory i spółka”, „Auta” czy „Uniwersytet Potworny”. Od lat pomaga największym światowym brandom tworzyć i opowiadać historie ich marek. W swojej prelekcji „The power of story” opowie o tym, jak wykorzystać storytelling w biznesie, aby budować lepszą komunikację marki i wpływać na jej odbiorców. Jak połączyć wydawałoby się dwa odrębne światy – bajki oraz biznes – tak, by chwycić za serca i zaangażować klientów w dialog z firmą.

UX Poland i warszawska edycja Filmteractive odbędą się w postindustrialnych budynkach starej praskiej drukarni przy ul. Mińskiej 65.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };