Znów wzrosły wydatki na reklamę online

1 968

IAB podało wyniki badania AdEx, które dotyczy wydatków na reklamę online, za pierwsze półrocze 2013 roku. Okazuje się, że rok do roku rynek reklamy internetowej urósł o 12 proc.

Nadal reklamodawcy najchętniej przeznaczają pieniądze na reklamę graficzną – display ma 43 proc. udziału w rynku reklamy online. Na drugim miejscu jest SEM z 36 proc. udziału w rynku a na trzecim miejscu szeroko pojęte ogłoszenia – 15 proc. udziału. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu to najszybciej rosną wydatki na reklamę mobilną (81 proc.) i w mediach społecznościowych (74 proc.).

Najwięcej na reklamę online wydają marki motoryzacyjne (17 proc. udziału) a zaraz po nich związane z finansami (14 proc.) i handlem (9 proc.). Największe wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowano wśród marek żywnościowych (48 proc.), odzieżowych (42 proc.) i komputerowych (34 proc.).

Poniżej: wykres pokazujący jak rosły wydatki na reklamę online od 2009 roku do pierwszego półrocza 2013 roku

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };