Życie po śmierci, czyli kampania promująca kursy pierwszej pomocy wśród więźniów

1 930

Czy łatwiej jest odebrać życie, czy je uratować? To pytanie pada w kampanii „Życie po śmierci” autorstwa Grey Group Poland, która zachęca do odbycia kursu pierwszej pomocy i podejmuje temat resocjalizacji więźniów. Efektem projektu jest krótki film dokumentalny.

Cel kampanii

„Życie po śmierci” to kampania, w ramach której przeprowadzone zostały kursy pierwszej pomocy wśród osób skazanych prawomocnym wyrokiem sądu za zabójstwo, które niedługo wyjdą na wolność. Poprzez edukację kampania daje skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku, resocjalizację i na ponowną adaptację do społeczeństwa w oparciu o nabyte nowe kompetencje i umiejętności. Przygotowuje ich również do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia. Pozwala także na potencjalną zmianę postrzegania społecznego byłych skazanych po wyjściu na wolność.

 

Realizacja produkcji

Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncept odpowiadał Grey Group Poland zainspirowane działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcję odpowiadała agencja Shootme. Muzykę skomponowali producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti.

– Typowe kampanie telewizyjne zawsze planujemy w najmniejszych szczegółach. Słowa, obraz – wszystko projektujemy na długo przed kręceniem. W „Życiu po śmierci” zależało nam jednak na stworzeniu projektu na styku reklamy i dokumentu i byliśmy otwarci na niezaplanowane sytuacje które wynikną ze spotkania z osadzonymi. Kręcąc w tak trudnych warunkach absolutnie nie dało się niczego zaplanować. Pomysł musiał być na tyle mocny, żeby przetrwać próbę ciężkiej więziennej rzeczywistości – mówią Jan Cieślar i Rafał Ryś, team kreatywny odpowiedzialny za kampanię. 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };