Estoński start-up UpSteam wchodzi na polski rynek w związku z gwałtownym wzrostem popytu spowodowanym przez Koronawirusa

476

Internet dał nam dostęp do rzeczy, o których wcześniej nie myśleliśmy. Dzięki niemu powstało wiele nowych firm, które dynamicznie zdobywają rynek dostarczając najbardziej wygodne rozwiązania. Ten fakt odnosi się do każdej branży, w której to konsument ma decydujące słowo.

Zamawiamy jedzenie do domu za pośrednictwem aplikacji takich jak Uber Eats i wynajmujemy samochody na minuty za pomocą aplikacji Traficar czy Panek. W obecnej sytuacji na świecie większość firm usługowych, takich jak bary czy restauracje, aby przetrwać, muszą stać się w pełni zależne od start-upów technologicznych.

Wzrost popytu na “usługi na żądanie” (on-demand services) jest napędzany obecną sytuacją, w której ludzie zmuszeni są pozostać w domu i zamawiać wszystko, czego potrzebują za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

Zmiana ta miała również pozytywny wpływ na UpSteam, obiecujący start-up z Estonii, który ma ambicje niebawem stać się spółką o wartości ponad 1 mld Euro, rozwiązując wszelkie kwestie związane z posiadaniem samochodu. UpSteam to mobilna myjnia samochodowa, która poprzez przeszkolonych pracowników myje samochody w miejscu ich zaparkowania. Można w skrócie powiedzieć – myjnia samochodowa w modelu Uber.

 

UpSteam został założony w Tallinie w Estonii, która jest również ojczyzną takich firm jak Skype czy Bolt, w 2017 roku przez trzech przyjaciół, którzy wcześniej nie wiedzieli zbyt wiele o branży samochodowej. Nie wiedzieli, również że brak tego doświadczenia okaże się przewagą konkurencyjną, która doprowadzi do zrewolucjonizowania całego rynku. Ponieważ nie wiedzieli, jak w tamtym czasie robili to inni, więc zrobili to po swojemu i zastosowali zoptymalizowane i zorientowane na Klienta podejście odnośnie prowadzenia tego biznesu.

UpSteam zawsze priorytetowo traktował zminimalizowanie negatywnego wpływu jakie ma ta branża na środowisko.

Światowy przemysł myjni samochodowych zużywa 420 miliardów litrów czystej wody do mycia samochodów. UpSteam zużywa do 400 razy mniej wody, a także korzysta z biodegradowalnych chemikaliów i systemów regeneracji, aby znacznie zmniejszyć nasz ślad ekologiczny.

Martin Kristerson, CEO i założyciel UpSteam

Dzisiaj UpSteam rozrósł się z zespołu 3 do ponad 60 osób, obsługując takich klientów, jak Lidl, Estońską Pocztę, CityBee czy AVIS. Niedawno spółka zakończyła drugą kampanię crowdfundingową i pozyskała łącznie ponad 1,6 miliona euro, w tym między innymi od takich inwestorów jak założyciele rodzimej firmy Bolt.

Firma rozpoczęła działalność w Polsce na początku marca, pomagając firmom w zapewnieniu bezpieczeństwa swoim pracownikom i kierowcom korzystającym ze służbowych samochodów.

Obecna sytuacja to nie jest coś, z czym mieliśmy wcześniej do czynienia. Dlatego zdecydowaliśmy się włączyć usługi dezynfekcji aut do naszej standardowej oferty. Zauważyliśmy ogromne zainteresowanie ze strony firm, w których pracownicy nie mogą sobie pozwolić na pracę z domu, ale które chcą aby osoby te pozostały bezpieczne.

Andrzej Krzysztofowicz, Country Manager firmy UpSteam Poland

Pomimo obecności na polskim rynku tylko przez stosunkowo krótki czas, to marka szybko się rozprzestrzenia dzięki rekomendacjom pomiędzy firmami.

Aby sprostać zapotrzebowaniu wynikającemu z obecnej sytuacji, UpSteam oferuje całkowicie bezpieczne mycie wewnętrzne wraz z dezynfekcją. W ten sposób Klienci pozostają pewni, że nawet kluczyki do samochodu, które są zwracane właścicielowi po myciu, są dezynfekowane.


Źródło: informacja prasowa UpSteam