4 edycja turnieju VFC za nami.
W Polsce w 2021 powstała inicjatywa turniejów esportowych, która może namieszać na arenie międzynarodowej. 7 maja w Warszawie odbyła się 4 edycja turnieju elektronicznych sportów walki pod nazwą VFC vol.4 W turnieju wzięło udział 68 graczy z 6 krajów. Rozgrywki w grę Tekken7 obejrzało w dniu transmisji 79 tysięcy unikalnych widzów. Organizatorzy szacują, że ta liczba wzrośnie do ok 200 tysięcy.
Turniej VFC zagospodarował niszę która okazuje się być bardzo atrakcyjna zarówno dla widzów jak i dla platform streamingowych, ponieważ dają świeżość i dywersyfikację treści, która dzisiaj jest mocno zdominowana przez gry z kategorii FPS (first person shooter pot. Strzelanki).
„Vigilant Fight Club jest międzynarodową inicjatywą, ściągającą profesjonalnych graczy z całej Europy. Turniej jest świetną okazją do sprawdzenia swoich możliwości dla zarówno rodzimych, jak i zagranicznych graczy” – Przekazał Rafał „Skryba” Kurczyński, Project Manager projektu Vigilant Fight Club.
„Pomysł na turniej wyewoluował z cyklicznych spotkań warszawskich graczy Tekkena w lokalnych barach esportowych. Dzięki olbrzymiemu wsparciu rodzimej, jak i międzynarodowej społeczności, VFC stało się obowiązkowym przystankiem dla wszystkich liczących się graczy, a także marek pragnących spróbować swoich sił w rozwijaniu Polskiego e-sportu – dodał Kurczyński.
Elektroniczne sporty walki (zwane potocznie bijatykami) to kategoria gier bardzo łatwa do zrozumienia, co czyni ją atrakcyjną nie tylko dla fanów e-sportu ale też dla widzów tradycyjnych sportów oraz innych publikacji rozrywkowych. Zasięgi, a wraz z nimi rozpoznawalność marki turnieju rośnie z edycji na edycję w trzycyfrowych wartościach procentowych, a czwarta odsłona turnieju może się pochwalić do tej pory największą widownią, która w ostatniej odsłonie turnieju jest większa niż trzech poprzednich edycji łącznie. Organizatorzy deklarują też chęć wprowadzenia elementów tradycyjnych sportów walk do spektaklu. Taki ruch ma mieć na celu zapoznanie tradycyjnej publiczności z rozrywką przyszłości którą jest e-sport.
Turniej na żywo można było obejrzeć w Warszawie podczas wydarzenia lub streamu na platformie Twitch na kanale VFC_FGC ale nie tylko. Na zakup praw do treści zdecydowała się telewizja Gametoon będąca częścią grupy Kino Polska S.A. Widzowie będą mieli szansę obejrzeć zmagania zawodników w formie odcinkowej, którą zaprezentuje kanał Gametoon.
Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.