50 Kreatywnych #historie | Greg Albrecht Podcast — Wszystkie Twarze Biznesu
Jak w łatwy sposób i w formie przystępnej dla odbiorcy przekazać światu wiedzę i zaprezentować ciekawe postacie ze świata biznesu? Odpowiedzią jest podcast, a konkretnie Greg Albrecht Podcast, którego autorem i producentem jest Greg Albrecht — laureat 8. edycji rankingu 50 Najbardziej kreatywnych w Biznesie.
Jak powstał Greg Albrecht Podcast?
Na powstanie pomysłu Greg Albrecht Podcast — Wszystkie Twarze Biznesu wpłynęło kilka czynników. Greg od kilku lat słuchał podcastów i dużo się z nich nauczył, wydały mu się świetnym medium i drogą do poznawania sylwetek ciekawych osób. Szukał sposobu, by dostarczać wartość wielu odbiorcom. Jako doradca, dużo się uczy, ale bezpośrednio pracować może tylko dla małej liczby klientów. Greg pomyślał, że podcast może być medium, dzięki któremu przekaże wartościowe treści wielu osobom. Ponadto dzięki prowadzeniu podcastu ma możliwość poznawania bliżej osób ze swojego środowiska oraz spotkania i zadania pytań osobom, których nie zna, ale go inspirują i są dla niego interesujące.
Cele i misja projektu
Misją projektu Grega jest dostarczać praktycznych inspiracji i wskazówek osobom prowadzącym biznes. W odróżnieniu od podcastów „poradnikowych”, w których gośćmi są dostawcy usług dla biznesu, w jego podcaście goszczą praktycy. Dostarcza przedsiębiorcom minibiografie interesujących postaci. Prowadzenie biznesu to bardzo samotna droga — moim celem jest zbudować przestrzeń, w której przedsiębiorcy poczują się raźniej.
Droga do sukcesu
Pierwszym krokiem było podjęcie decyzji o nagraniu podcastu — tu wielka zasługa Radka Budnickiego (twórcy podcastów “Lepiej Teraz” i “Po ludzku o pieniądzach”), który przekonał Grega, że to proste i by nie dawał się zwieść swojemu perfekcjonizmowi.
Kolejne kroki to zakup sprzętu, nagranie kilku pierwszych rozmów, wybór jingla, znalezienie świetnego montażysty (Grzegorz Bieniecki), stworzenie identyfikacji wizualnej (Mateusz Machalski — gość podcastu) i wypuszczenie podcastu w eter. Nie byłoby to możliwe bez Agaty Chase, która wspiera Grega w realizacji pomysłów biznesowych w Albrecht&Partners.
Podcast zadebiutował w wystąpieniu Grega na konferencji Golden Marketing Conference w Poznaniu, co dało swoiste koło zamachowe do pierwszych pobrań i komentarzy. I to było początek drogi.
Wypuścił pierwsze odcinki i czekał na słowa krytyki. Ku zdziwieniu Grega, zaczęło spływać dużo ciepłych komentarzy i słów wsparcia. To dodało mu energii do działania. Obecność wśród laureatów rankingu “50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” była dla mnie niezwykle miłym wyróżnieniem, gdyż stoi za nim jury złożone z mądrych i barwnych postaci.
Największą trudnością dla Grega było stworzenie procesu produkcji i doskonalenie go.To jest dla mnie ogromne wyzwanie, z którym przychodzi mi się mierzyć cały czas. Zawsze można zrobić coś lepiej.
Drobne wyzwania to przede wszystkim dyskusje dotyczące tytułów czy kontrowersje wokół cytatów z podcastu. Z tego powodu czasem pojawiają się pożary, ale to dowodzi, że ktoś słucha/czyta i się interesuje.
Pomocna dłoń
Greg uważa, że jego mocną stroną jest dobry timing. Słuchanie podcastów w Polsce jest w powijakach, choć teraz widać ich wysyp. Są podcasterzy, którzy mieli dużo lepszy timing i warsztat — jak np. Marek Jankowski, ale jak sam mówi: czas był po mojej stronie.
Dodatkową okolicznością pomocniczą był i jest fakt, że od lat ciekawią go ludzie. Zna wiele barwnych postaci, dlatego dotarcie i przekonanie jego pierwszych gości do udziału było łatwiejsze, niż mogło się wydawać.
Inspiruje mnie…
Największą inspiracją do uruchomienia podcastu był dla mnie Tim Ferriss. Jeśli chodzi o inne działania, Greg nie ma jednego mentora, ale bazuje na sieci zaufanych partnerów biznesowych, których zdanie jest dla niego ważne. Perspektywy nabieram, czerpiąc inspiracje z rozmowy z każdym nowo-poznanym człowiekiem. Nie mam przedsiębiorców w rodzinie i nie skończyłem studiów biznesowych — od zawsze napędza mnie potrzeba tworzenia rozwiązań przydatnych dla innych oraz rozwiązywanie zagadek i podejmowanie wyzwań biznesowych.
Co dalej?
Kolejnym krokiem Grega będzie przekierowanie uwagi z jego osoby, na zespół, z którym pracuje — stworzenie przestrzeni dla osób, które tworzą Albrecht&Partners. Dzięki tej różnorodności chciałby dostarczać wartość właścicielom i liderom firm w postaci rezultatów w obszarze lepiej dopracowanej strategii zarządzania biznesem i kultury organizacyjnej.
Na pytanie, jakiej rady na podstawie własnego doświadczenia mógłby udzielić startującym biznesom, odpowiada: Mniej filozofowania, więcej działania. Mniej Twoich potrzeb, a więcej potrzeb Twoich klientów. Jedna z moich ulubionych maksym to „Anything in life is possible, if you make it happen.” – Jack LaLanne.
Podcastu Grega można posłuchać tutaj: https://gregalbrecht.io/pl/podcast/