Agencja SEO – dlaczego jej potrzebujesz?


SEO – czyli co?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym jest SEO. Najprościej mówiąc, to optymalizacja stron pod względem widoczności w wyszukiwarkach. Dzięki konkretnym, przemyślanym, a do tego profesjonalnie zrealizowanym działaniom Twoja strona będzie zdobywać coraz wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Masz spore szanse, że to właśnie Twoja witryna – będąca wysoko w Google – przykuje uwagę użytkownika. W konsekwencji kliknie on link i przejdzie na Twoją stronę. 

Agencja SEO – co może dla Ciebie zrobić? 

I tu pojawia się ona, agencja SEO, z pełnym bagażem umiejętności, kompetencji, ale i zaawansowanych narzędzi, dzięki którym pomoże Ci w poprawieniu widoczności Twojej witryny. 

Aby osiągnąć cel, czyli poprawić widoczność strony, agencja marketingu internetowego zaczyna od audytu SEO, w ramach którego weryfikuje Twoją aktualną pozycję Google, sprawdza przekierowania, strukturę nagłówków, budowę adresów URL oraz frazy kluczowe na stronie. Efektem audytu jest szczegółowy raport, w którym specjaliści SEO określają, co i jak należy naprawić na stronie. 

Następnie eksperci z firmy SEO ustalają strategię oraz plan działania. Trzeba przy tym zaznaczyć, że jedna, uniwersalna strategia w przypadku pozycjonowania nie istnieje. Dobra agencja SEO będzie wiedziała, na jakich zadaniach się skupić oraz które z nich przyniosą najlepszy lub najszybszy efekt. 

Kolejny etap to optymalizacja SEO, czyli najczęściej wieloetapowy, skomplikowany proces, obejmujący bardzo wiele obszarów Twojej działalności w internecie. Czasami wymagane są tylko niewielkie modyfikacje, przeważnie jednak poprawia się i strukturę strony, a tym samym doświadczenia użytkownika podczas przebywania na stronie, i nawigację, szybkość ładowania się witryny, słowa kluczowe czy też przekierowania wewnętrzne. 

Agencja marketingu internetowego czy może jednak samodzielnie?

Chcesz poprawić swoją widoczność w internecie, ale nadal wahasz się nad współpracą z firmą SEO oraz innymi rozwiązaniami? Weź pod uwagę kilka czynników. 

Agencja marketingu internetowego prawdopodobnie będzie działać (znacznie) szybciej oraz efektywniej niż Ty jako właściciel strony internetowej. Z czego to wynika? Przedsiębiorca rzadko kiedy jest w stanie poświęcić się całkowicie jednemu tematowi – w tym przypadku optymalizacji strony. Poza tym najczęściej nie dysponuje wiedzą na poziomie eksperckim ani jej nie aktualizuje. Bardzo możliwe, że nie ma też dostępu do profesjonalnych, skomplikowanych w obsłudze narzędzi. 

To z kolei standard w przypadku współpracy z firmą SEO. Dobrzy specjaliści poświęcą Ci tyle uwagi, ile potrzebujesz, podpowiedzą najlepsze i nieprzepalające budżetu rozwiązania, a ponadto zaplanują cały proces tak, aby przyniósł Ci oczekiwane efekty w jak najkrótszym czasie. 

Agencja SEO a content marketing

Warto pamiętać, że optymalizacja strony internetowej pod względem SEO zakłada również działania z zakresu content marketingu. Tworzenie wartościowych treści – zarówno tych, które pojawią się w witrynie, jak i na tematycznych portalach zewnętrznych – to jedna z podstawowych technik, dzięki którym witryna wędruje w górę, na pierwsze miejsca w wyszukiwarce. 

Content marketing również warto powierzyć doświadczonej firmie SEO, zamiast realizować go całkowicie samodzielnie. Agencja SEO w pierwszej kolejności przeanalizuje słowa kluczowe, na które ma się wyświetlać Twoja witryna w Google, oraz zweryfikuje, na ile wartościowe pod tym względem są aktualne treści na stronie (opis strony głównej, opisy kategorii i produktów bądź usług, sekcja blogowa itp.). Poza tym poprawi je lub stworzy od nowa tak, aby wspierać proces optymalizacji. 

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, jak istotne jest pozycjonowanie Twojej strony w internecie. Liczymy też, że dzięki temu artykułowi podejmiesz najlepszą decyzję – czy będziesz pracować nad tym samodzielnie, czy może wspólnie z agencją marketingu internetowego. 


Źródło: sempai.pl

agencja seogoogleoptymalizacjapozycjonowaniepozycjonowanie w Googlesticky